  • 71. Data: 2014-01-21 12:00:00
    Temat: Re: Zeskanowane starte RE
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > pod obserwacja, albo przychodzili i zabierali ksiazke klientow, albo
    > wlasciciel siedzialm a zaklad dalej dzialal.

    Tyle wiadomo, że już nie działa. Teraz na Piotrkowskiej 79 jest bank,
    klub Shi Sha, kantor, pub "Dziupla 79", śledzik "U Fabrykanta". Po
    zakładzie pana Krzyżanowskiego śladu nie ma. Do kiedy działał, to by
    trzeba jakiegoś lodzermenscha znależć i wypytać. Lokalizacja taka, że
    każdy powinien znać i pamiętać.

    > Chyba tylko jeden - BBC. To i latwiej wyciac.

    E tam łatwiej. Jak ze średnich fal wyciąć Londyn, pozostawiając przy
    tym Berlin i Frankfurt? A może chodziło o co innego? Mogli po prostu
    psuć całe fale krótkie, żeby nie dało się odbierać jakichś komunikatów
    z daleka. Nadawanych niekoniecznie w pasmach radiofonicznych. Ale to
    już raczej dopiero w czasie wojny, a nie po prostu za Führera.

    Jarek

    PS
    Kiedyś znajomy, mieszkając u jakichś ludzi w NRD, porozwieszał dla jaj
    kartki z ogłoszeniem, że z powodu awarii winda może wozić tylko jedną
    osobę na raz. Tubylcy ustawiali się grzecznie w kolejkę i jeździli
    pojedynczo na dziesiąte piętro. Tam nie trzeba wycinać, nie trzeba
    zagłuszać, wystarczy zakazać. Ordnung muss sein.

    --
    a tu zagłuszaczki
    ten kurewski poryk

  • 72. Data: 2014-01-21 13:14:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Szukałem historii Polskiego Radia, zwracając szczególnie uwagę na
    > częstotliwości uruchamianych stacji do 1956 roku. O ile nie było
    > błędów, to działały stacje długo i średniofalowe. Krótkofalowych
    > nie zlokalizowałem.

    Na krótkich nadawała Rozgłośnia Harcerska. Uruchomiona po odwilży 1956.
    Nie mająca żadnych związków z Polskim Radiem, co było rzeczą niebywałą.
    Zresztą oni chyba cały czas nadawali nielegalnie. Z punktu widzenia
    prawa międzynarodowego, a nie tego, co uważały władze PRL. Najpierw
    nadawali na częstotliwościach amatorskich, które przecież nie do tego
    służą. Potem poszli na normalne pasma radiofoniczne, ale zdaje się ich
    częstotliwości nigdy nie były nigdzie oficjalnie zgłoszone. Co ciekawe,
    nadajnik mieli tym samym miejscu (Radiówek koło Otwocka), co zagłuszaczki
    do Wolnej Europy (rozgłośnie transmitujące odgłos traktora pracującego
    na luzie też nie używały częstotliwości legalnie). Słuchałem czasem
    w latach siedemdziesiątych.

    Jarek

    --
    "Bardzo lubię słuchać opowiadania o tych skautach. Pewnego razu w Mydlovarach
    koło Zlivia, obwód Hluboka, powiat Czeskie Budziejowice, akurat wtedy, jakeśmy

  • 73. Data: 2014-01-21 13:31:29
    Temat: Re: Zeskanowane starte RE [OT]
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 17 Jan 2014 12:12:26 +0100, Adam Jurkiewicz
    <i...@g...com> wrote:

    >Posiadam w zasobach dosyć dużo RE i prawie wszystkie Bajtki,
    >jeśli będą jakieś luki to mogę uzupełnić przy okazji.

    pamietam Bajtka wydawanego na papierze gazetowym (jak trybuna ludu) i
    na pierwszym numerze byl blad: zamiast......informatyczny byl
    informacyjny i chyba byl opis jak zrobic i podlaczyc "pioro swietlne"
    do ZX Spectrum (chyba....to bylo w zeszlym stuleciu....).

    --
    ThinkXtra

  • 74. Data: 2014-01-21 13:39:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    a...@p...pl napisał:

    > pamietam Bajtka wydawanego na papierze gazetowym (jak trybuna ludu)

    Nie "jak trybuna ludu", tylko jak "Sztandar Młodych" -- to był dodatek
    do tej gazety.

    Jarek

    --
    Nie pękaj koleś, nie łam się przecie
    To o nas wczoraj stało w gazecie

  • 75. Data: 2014-01-21 13:42:32
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2014-01-21 13:31, a...@p...pl pisze:

> [...]
    > informacyjny i chyba byl opis jak zrobic i podlaczyc "pioro swietlne"
    > do ZX Spectrum (chyba....to bylo w zeszlym stuleciu....).

    "Informacyjny" to był pierwszy numer "Komputera". Nawet mam go przed
    sobą na półce. Wszystkie naatępne numery poszły na przemiał, a ten jeden
    zostawiłem na pamiątkę :)
    Andrzej
    www.symbiostock.info

  • 76. Data: 2014-01-21 13:54:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adresss,

    > pamietam Bajtka wydawanego na papierze gazetowym (jak trybuna ludu) i
    > na pierwszym numerze byl blad: zamiast......informatyczny byl
    > informacyjny

    Ten błąd to Komputer a nie Bajtek.

    > i chyba byl opis jak zrobic i podlaczyc "pioro swietlne"
    > do ZX Spectrum (chyba....to bylo w zeszlym stuleciu....).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2014-01-21 14:30:57
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    to ja w końcu, może Ktoś podać jakiś link do downloadu?

  • 78. Data: 2014-01-21 14:55:30
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 21-01-2014 14:30, inny punkt siedzenia... wrote:
    > to ja w końcu, może Ktoś podać jakiś link do downloadu?

    Hahahahahaha, idę, bo popuszczę.
    K.

  • 79. Data: 2014-01-21 15:05:40
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    spier...

  • 80. Data: 2014-01-21 15:34:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello inny,

    > to ja w końcu, może Ktoś podać jakiś link do downloadu?

    Lolek, nie wygłupiaj się - przecież linki już zostały podane.
    Kompletne.

    --
    Best regards,
    RoMan