  • 81. Data: 2010-05-26 19:12:17
    Temat: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Maj, 19:07, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
    wrote:

    > Z tego co kojarze to nie "Polska i tyle" a Konwencja Wiedenska i zasada
    > pierwszeństwa z prawej dla ruchu prawostronnego.

    w lewostronnym tez maja pierszenstwo z prawej ;) co np. daje im
    automatycznie pierszenstwo dla jadacych po rondzie ...

    PS. wg wiki w Japonii podobno jest odwrotnie (?)

  • 82. Data: 2010-05-26 19:34:26
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    W dniu 2010-05-26 19:12, WS pisze:
> [...]

    i pierwszenstwa z lewej dla rochu lewostronnego.

  • 83. Data: 2010-05-26 21:04:32
    Od: tms <t...@n...invalid>

    On 2010-05-26 14:00, Leszek \"QSi\" Pasoń wrote:

    > co do przepisow to owszem, troche jestem zaniedbany,
    > ale chyba logiki rozumowania dla ktorego bedacy na rondzie ma
    > pierwszenstwo, mi nie odmowisz.

    Ja często niestety dostaję piany przez tzw. "zdroworozsądkową" logikę.
    Wystarczy wysepka o lekko zaokrąglonym kształcie i większość łosi jedzie
    śmiało mimo że ani nie było znaku C-12 (ruch okrężny) ani oczywiście A-7
    (ustąp pierwszeństwa).
    Nie mówię już o tym że zadziwiająco dużo nawet stosunkowo młodych ludzi
    zakłada że jak jedzie prosto to ma pierwszeństwo podczas gdy oczywiście
    jest pierwszeństwo z prawej strony. Dziwne bo koncepcja "drogi głównej"
    znikła z PoRD dość dawno...

    Pozdro
    TS

  • 84. Data: 2010-05-26 21:16:14
    Od: tms <t...@n...invalid>

    On 2010-05-26 13:37, kamil wrote:

    > Na pierwszy ogień poszły wszędobylskie "ustąp pierwszeństwa przejazdu" i
    > "jesteś na drodze głównej", które są w Polsce według ekspertów
    > najbardziej nadużywanymi. Skrzyżowania dróg uprzywilejowanych i
    > podrzędnych - m.in. w dzielnicach Rubinkowo i Grębocin - zamieniły się w
    > ten sposób w skrzyżowania dróg równorzędnych, na których pierwszeństwo
    > ma pojazd nadjeżdżający z prawej strony. Kierowca musi teraz zwolnić, by
    > upewnić się czy nie nadjeżdża inny samochód.

    Wrrr, nie ma czegoś takiego jak "droga główna"! Było ale dawno!

    Pozdro
    TS

  • 85. Data: 2010-05-26 21:37:08
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w
    wiadomości news:htjm36$r2c$1@news.task.gda.pl...

    > i pierwszenstwa z lewej dla rochu lewostronnego.

    Osobiście uważam, ża ruch lewostronny z pierwszeństwem z prawej ma więcej
    zalet od prawostronnego z pierwszeństwem z prawej.
    Uważam, że w ruchu lewostronnym z pierwszeństwem z prawej tak jak w
    W.Brytanii jest o wiele lepiej, ponieważ:
    1. Kierowca ustępuje pierwszeństwa tym pojazdom, które może dobrze
    obserować. Chodzi o to, że siedzący obok pasażer nie przysłania widoku drogi
    z pierwszeństwem przejazdu.
    2. W razie wymuszenia pierwszeństwa na skrzyżowaniu, nadjeżdżający z prawej
    strony pojazd ma więcej miejsca do wyhamowania (o szerokość prawego pasa),
    dzięki czemu zmniejszają się skutki wypadków.
    3. W spoób naturalny na każdym rondzie pierwszeństwo ma ten, który znajduje
    się na rondzie.
    4. Większość ludzi jest praworęczna. W czasie operowania lewą ręką drążkiem
    zmiany biegów, radiem, czy też innymi przyciskami, silniejsza i sprawniejsza
    ręka trzyma kierownicę, dzięki czemu łatwiej jest zapanować nad kierownicą.

    Aby korzystać z takich pozytywnych cech pkt. 1, 2 i 3 to adekwatnie do ruchu
    lewostronnego musielibyśmy mieć pierwszeństwo z lewej.

  • 86. Data: 2010-05-26 22:16:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysiek Kielczewski w
    -ho.pl>:

    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]

    > Albo po prostu nie trafia na tych kilka skrzyżowań gdzie A-7 nie
    > postawili...

    Ja znam takie, na którym stoi A-7, a pierwszeństwo maja wjeżdżający, znam
    tez takie, na którym stoi A-7 i są światła, ale mało kto respektuje ten A-7,
    gdy światła są w trybie "żółte migające"

    Piszę oczywiście o skrzyżowaniach oznakowanych C-12

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 87. Data: 2010-05-26 22:39:32
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-26 10:03, tom.krakus pisze:
    > Zero wypadków w ciągu czterech lat - w mieście bez znaków i sygnalizacji
    > świetlnej. Jak to możliwe?
    > Odpowiedź: http://www.youtube.com/watch?v=39KhJgcZFgU

    To się u nas nie sprawdzi. Z powodu nieśmiertelnego u nas "ja jadę, mi
    się spieszy więc mam wszystkich w dupie i możecie mi jedynie sp...lać
    sprzed maski".

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 88. Data: 2010-05-26 22:56:23
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    > To się u nas nie sprawdzi. Z powodu nieśmiertelnego u nas "ja jadę, mi
    > się spieszy więc mam wszystkich w dupie i możecie mi jedynie sp...lać
    > sprzed maski".

    To się sprawdzi wszedzie gdzie za "jadę spierdalać"
    będzie nie 500zł a 5000zł

    500zł to jak drobna opłata za wyjęcie się z pod prawa.

  • 89. Data: 2010-05-26 23:17:40
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-26 22:56, arturbac pisze:

    > To się sprawdzi wszedzie gdzie za "jadę spierdalać"
    > będzie nie 500zł a 5000zł
    >
    > 500zł to jak drobna opłata za wyjęcie się z pod prawa.

    Może to i prawda. Zwłaszcza jak słyszę szydzenie z mandatów ludzi,
    którzy na najwyższy poświęcają dniówkę.

  • 90. Data: 2010-05-27 08:03:46
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    arturbac pisze:

    > To się sprawdzi wszedzie gdzie za "jadę spierdalać"
    > będzie nie 500zł a 5000zł

    i co z tego, ze będzie. Przecież policja i tak sie nie wychyli poza
    alkomat i radar (czyli proste i oczywiste środki dowodowe). To też
    ludzie(pomijam skrajne opinie...;) ) i nie bedzie im sie chciało
    udowadniać w sądzie, że ktoś wjechał na 'różowym', czy przejechał ciągłą
    czy wymusił.
    A taka kwota spowoduje, że wiekszość kierowców będzie szła w zaparte do
    końca....

    Pozdrawiam pesymistycznie
    Michał