  • 131. Data: 2010-05-29 21:10:01
    Temat: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kamil,

    [...]

    > Na pierwszy ogień poszły wszędobylskie "ustąp pierwszeństwa przejazdu" i
    > "jesteś na drodze głównej", które są w Polsce według ekspertów najbardziej
    > nadużywanymi. Skrzyżowania dróg uprzywilejowanych i podrzędnych - m.in. w
    > dzielnicach Rubinkowo i Grębocin - zamieniły się w ten sposób w skrzyżowania
    > dróg równorzędnych, na których pierwszeństwo ma pojazd nadjeżdżający z
    > prawej strony. Kierowca musi teraz zwolnić, by upewnić się czy nie nadjeżdża
    > inny samochód.

    Musi zwolnić, potem przyśpiesza, potem znowu zwalnia i zamiast
    8l/100km spala ich 11.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 132. Data: 2010-05-30 00:07:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 06:59:15 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > A czy ktoś w końcu wyjaśni jak to jest w UK? Bo niektórzy twierdzą że jest
    > zasada prawej ręki (co by było bardzo sensowne), inni - że niczego takiego
    > nie ma :) A jeśli nie ma, to co reguluje ruch na rondzie/skrzyżowaniu bez
    > znaków?

    Nie ma. Znaki jedynie.

    --
    ___________ (R)

  • 133. Data: 2010-05-30 00:15:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 21:37:08 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Osobiście uważam, ża ruch lewostronny z pierwszeństwem z prawej ma więcej
    > zalet od prawostronnego z pierwszeństwem z prawej.
    > Uważam, że w ruchu lewostronnym z pierwszeństwem z prawej tak jak w
    > W.Brytanii jest o wiele lepiej, ponieważ:

    Jacusiu, jak zawsze PIERDOLISZ.

    --
    ___________ (R)

  • 134. Data: 2010-05-30 22:31:40
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3LNz1p$Icj@mike.oldfield.org.pl...

    > Jacusiu, jak zawsze PIERDOLISZ.

    Oczywiście ciebie i będę cię tu jeszcze długo dymał durniu.

  • 135. Data: 2010-05-31 01:06:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 30 May 2010 22:31:40 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Oczywiście ciebie i będę cię tu jeszcze długo dymał durniu.

    Ale masz marzenia. Tymczasem W U.K. nie ma reguły prawej ręki.

    --
    ___________ (R)

  • 136. Data: 2010-06-03 13:34:54
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3LPc62$IeG@mike.oldfield.org.pl...

    > Ale masz marzenia. Tymczasem W U.K. nie ma reguły prawej ręki.

    http://www.visitbritain.pl/travel-and-transport/trav
    el-around-britain/driving-regulations/rules-highway-
    code/rules.aspx

    "At a junction there's no general priority rule - priority is marked at most
    junctions."

    Tłumaczenie:
    "Na skrzyżowaniu nie ma ogólnej zasady pierwszeństwa - pierwszeństwo jest
    zaznaczone na większości skrzyżowań."

    Stanowcza większość skrzyżowań zwykłych skrzyżowań jest oznakowana, dlatego
    też w kodeksie ruchu WB nie ma określonej zasady pierwszeństwa z prawej lub
    lewej na takich skrzyżowaniach.
    Jednak takich skrzyżowań jest bardzo mało i są to wyjątki, a tam, gdzie ruch
    drogowy odgrywa ważną rolę budowane są ronda.
    Jeżeli na rondach nie ma ustalonych zasad pierwszeństwa znakami drogowymi to
    obowiązuje:

    "When approaching a roundabout, give priority to traffic approaching from
    the right, unless otherwise indicated."

    Tłumaczenie:
    "Podczas zbliżania się do ronda, pierwszeństwo ma ruch zbliżający się z
    prawej strony, chyba że wskazano inaczej."

    I to właśnie tu jest najwięcej miejsc, w których "reguła prawej ręki"
    odgrywa kluczową rolę.

    Jak więc adasiu ty jak zwykle uważasz się za najmądrzejszego, a gówno wiesz.
    Nigdzie nie napisałem, że na wszystkich skrzyżowaniach w WB obowiązuje
    "reguła prawej ręki".
    Pisałem natomiastn w kontekście zalet ruchu lewostronnego oraz pierwszeństwa
    z prawej jako takich zasad, odnosząc się tylko do pierwszeństwa z prawej w
    WB tam, gdzie ono obowiązuje.
    Podchwycisz wyrwany z kontekstu fragment i na jego podstawie próbujesz
    budować swoją więdzę o wszechświecie.
    Ponadto na podstawie twoich niekomletnych widomości uzurpujesz sobie prawo
    do obrażania i poniżania innych ludzi.
    Jak wiec widać adasiu ciebie nawet nie trzeba dymać, bo ty sam siebie dymasz
    i kolejny raz utwierdzasz wszystkich w przekonaniu, że jesteć chamem i
    durniem.

    P.S.
    Zacznij dyskutować na poziomie kulturalnym bez chamskich tekstów i inwektyw
    to i ja będzę ciebie traktował w sposób kulturalny.
    Zauważ z resztą, że tam, gdzie nie odnosisz się w sposób chamski i arogancki
    w stosunku do mnie to i ja tego nie czynie.