  • 101. Data: 2010-05-27 09:23:55
    Temat: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 12:11:43 +0100, kamil napisał(a):
    > Wjezdajacy na glowna rozejrzy sie i zobaczy, ktos jadacy nia od pieciu minut
    > nie musi rozgladac sie za znakami przez caly czas. Rozwiazanie naprawde
    > wygodne, podobnie jak wspomniane juz ronda (tu akurat ulatwia sprawe ruch
    > lewostronny i zasada prawej reki, byc moze dlatego reszta europy ma wlasnie
    > odwrotnie).

    A gdzie to? Bo jeśli UK, to...

    http://www.justlanded.com/english/UK/Articles/Travel
    -Leisure/General-Road-Rules

    "There's no priority to the right (or left) on British roads (unlike, for
    example, the continental priority to the right). At all crossroads and
    junctions, there?s either an octagonal stop sign with a solid white line on
    road or a triangular give way sign (dotted white line on road), where a
    secondary road meets a major road. 'Stop' or 'give way' may also be painted
    on the road surface."

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 102. Data: 2010-05-27 09:25:33
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Prawie same osly powiadasz:
    > http://www.cairochronicles.com/kaddee/wp-content/upl
    oads/2010/01/cairo_traffic_jam.jpg

    A to zdjęcie to na dowód, że jest tak fajne bez sygnalizacji?

    ________MAT_______

  • 103. Data: 2010-05-27 09:41:32
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Osiecki"
> [...]
    >secondary road meets a major road. 'Stop' or 'give way' may also be painted

    Zamiast powoływać się na źródła niepewne, trzeba było zajrzeć do KW.
    W państwach o ruchu lewostronnym pierwszeństwo regulowane jest
    znakami/sygnałami.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 104. Data: 2010-05-27 09:42:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 10:45:58 +0200, J.F. napisał(a):
    > Użytkownik " tom.krakus" <t...@N...gazeta.pl>
    > Podaj co to za miasto, jakie duze i ile ma mieszkancow.

    Myślę że najlepiej to wyraża informacja "przed wprowadzeniem zmian,
    przez 4 lata było tu 8 poważnych wypadków" :)

    > No i co o tym pomysle sadza mieszkancy w tych samochodach.

    Biorąc pod uwagę że to malutkie miasteczko, to raczej im to nie przeszkadza.
    Tak samo jak normalnym ludziom nie przeszkadza jazda w tempie spacerowym
    przez osiedle...

    > A wspoldzielenie przestrzeni wzorcowe to wyglada tak
    > http://www.youtube.com/watch?v=1dqibvh96Og&feature=f
    vst
    > 4 minuty i zadnego wypadku :-)

    Ano, podobnie słynny filmik z bodajże Bombaju :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 105. Data: 2010-05-27 09:51:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 22:56:23 +0200, arturbac napisał(a):
    > To się sprawdzi wszedzie gdzie za "jadę spierdalać"
    > będzie nie 500zł a 5000zł

    Przy naszych sędziach i naszej skuteczności egzekwowania kar?
    Dużo skuteczniejsze by było prawo recydywy: pierwsze wykroczenie - kara,
    każde kolejne wykroczenie - kara 2x wyższa niż poprzednio. Od trzeciego
    wykroczenia w czasie krótszym niż rok - oprócz kar finansowych, zaczyna
    się odsiadka. Na początek 3 godziny, potem 6, potem 12... :)

    To by takich gniewnych utemperowało znacznie bardziej niż jakieś kary
    finansowe z sufitu.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 106. Data: 2010-05-27 09:52:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:htk122$cia$1@news.dialog.net.pl...

    > To się u nas nie sprawdzi. Z powodu nieśmiertelnego u nas "ja jadę, mi się
    > spieszy więc mam wszystkich w dupie i możecie mi jedynie sp...lać sprzed
    > maski".

    A także z powodu nowego: "ja jadę, boję się jechać, mam wszystkich w d...,
    nie będę patrzył czy nikomu pod koła nie wjeżdżam, wszyscy mają mi
    ustępować".

  • 107. Data: 2010-05-27 10:30:00
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 08:24:53 +0200, Leszek \"QSi\" Pasoń <c...@w...o2.pl>
    napisał(a):
    > wiec logicznym rozwiazaniem bylo by uzaleznienie wysokosci mandatu do
    > zarobkow.

    IMHO nonsens - lepszy krótki (ale nieuchronny) areszt, choćby kilka godzin.
    Dużo bardziej bolesny od większości kar finansowych.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 108. Data: 2010-05-27 10:44:36
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

    > ... o ile tak jest, bo już kilka razy słyszałem że wcale nie ma w UK
    > "zasady
    > prawj ręki".

    Oczywiscie, ze jest.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 109. Data: 2010-05-27 10:53:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

    > Oczywiscie, ze jest.

    Jeszcze jako ciekawostka, zdaje sie ze w UK nie ma po prostu skrzyzowan drog
    rownorzenych. Nawet jednopasmowe drogi przez pola na polnocnych wyspach przy
    skrzyzowaniu maja jasno znakami (najczesciej poziomymi) oznaczone, ktora ma
    priorytet. Proste i skuteczne.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 110. Data: 2010-05-27 10:54:13
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "tms" <t...@n...invalid> wrote in message

    > Wrrr, nie ma czegoś takiego jak "droga główna"! Było ale dawno!

    Pretensje do dziennikarzy..

    Pozdrawiam
    Kamil