  • 91. Data: 2010-05-27 08:24:53
    Temat: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Od: Leszek \"QSi\" Pasoń <c...@w...o2.pl>

    Dnia 26-05-2010 o 23:17:40 Marcin "Kenickie" Mydlak <e...@3...lp>
    napisał(a):

    > Może to i prawda. Zwłaszcza jak słyszę szydzenie z mandatów ludzi,
    > którzy na najwyższy poświęcają dniówkę.

    wiec logicznym rozwiazaniem bylo by uzaleznienie wysokosci mandatu do
    zarobkow.

    --
    Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
    Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

  • 92. Data: 2010-05-27 08:59:15
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 14:24:41 +0200, arturbac napisał(a):
    > Z tego co pamietam pierwszenstwo z prawej jest we wszystkich krajach
    > sygnatariuszach konwencji o ruchu prawostronnym.

    A czy ktoś w końcu wyjaśni jak to jest w UK? Bo niektórzy twierdzą że jest
    zasada prawej ręki (co by było bardzo sensowne), inni - że niczego takiego
    nie ma :) A jeśli nie ma, to co reguluje ruch na rondzie/skrzyżowaniu bez
    znaków?

    > Przed rondem w PL musi byc znak pionowy a-7 i ew powtorzenie poziome a w
    > Holandi wystarczy tylko poziomy.

    Hmm, a można bliżej o tym _wymogu_ by przed rondem był znak A-7?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 93. Data: 2010-05-27 09:03:52
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 02:18:57 -0700 (PDT), WS napisał(a):
    > mam nadzieje, ze prawa jazdy nie posiadasz i (moto)rowerem tez nie
    > jezdzisz po drogach publicznych...

    U Ciebie z kolei są problemy z przyswajaniem tekstu czytanego. ;)
    To, że rondo najlepiej działa gdy pierwszeństwo mają pojazdy już znajdujące
    się na rondzie (a może to zakwestionujesz? :>) nie oznacza, że jest odgórna
    zasada nakazująca ustępowanie pierwszeństwa takim pojazdom. W przeciwnym
    wypadku nie byłoby znaków "ustąp pierwszeństwa"...

    Swoją drogą, przydałoby się gdyby została zatwierdzona konwencja dopisująca
    do znaku "ruch okrężny" nakaz ustąpienia pierwszeństwa.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 94. Data: 2010-05-27 09:04:11
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    W dniu 2010-05-27 08:03, MichałG pisze:
    > i co z tego, ze będzie. Przecież policja i tak sie nie wychyli poza
    > alkomat i radar (czyli proste i oczywiste środki dowodowe). To też
    > ludzie(pomijam skrajne opinie...;) ) i nie bedzie im sie chciało
    > udowadniać w sądzie, że ktoś wjechał na 'różowym', czy przejechał ciągłą
    > czy wymusił.
    > A taka kwota spowoduje, że wiekszość kierowców będzie szła w zaparte do
    > końca....

    Wysokosc kary na polakow dziala jak srodek uspokajajacy gdy jezdza w
    niemczech albo szwecji.

  • 95. Data: 2010-05-27 09:05:10
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    W dniu 2010-05-27 08:59, Jacek Osiecki pisze:

    > A czy ktoś w końcu wyjaśni jak to jest w UK? Bo niektórzy twierdzą że jest
    > zasada prawej ręki (co by było bardzo sensowne)

    jest rzeczywiscie zasada prawej reki w GB.

  • 96. Data: 2010-05-27 09:05:16
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Osiecki"
    >Hmm, a można bliżej o tym _wymogu_ by przed rondem był znak A-7?

    W jakim sensie? Jeżeli nie ma A-7, to nie ma drogi podporządkowanej.
    Czego więcej chcesz? Samo P-15 nie wystarczy, bo ono jest tylko
    powtórzeniem A-7. Poza tym, par.36 p.2 rozporządzenia w sprawie znaków
    i sygnałów drogowych.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 97. Data: 2010-05-27 09:07:43
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 21:04:32 +0200, tms napisał(a):
    > On 2010-05-26 14:00, Leszek \"QSi\" Pasoń wrote:
    > Ja często niestety dostaję piany przez tzw. "zdroworozsądkową" logikę.
    > Wystarczy wysepka o lekko zaokrąglonym kształcie i większość łosi jedzie
    > śmiało mimo że ani nie było znaku C-12 (ruch okrężny) ani oczywiście A-7
    > (ustąp pierwszeństwa).

    Fakt, to się często zdarza - również w drugą stronę, tj. auta jadące na
    wprost chcą ustąpić pierwszeństwa :)

    > Nie mówię już o tym że zadziwiająco dużo nawet stosunkowo młodych ludzi
    > zakłada że jak jedzie prosto to ma pierwszeństwo podczas gdy oczywiście
    > jest pierwszeństwo z prawej strony. Dziwne bo koncepcja "drogi głównej"
    > znikła z PoRD dość dawno...

    Póki z ulic, uliczek nie zniknie 95% znaków "ustąp pierwszeństwa" to tak
    niestety będzie. W miastach w ogóle nie powinno ich być, pomijając ronda
    i główne obwodnice...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 98. Data: 2010-05-27 09:10:32
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 15:59:13 +0200, MichałG napisał(a):
    > bo zasady ruchu i kierunkowość ulic nie są po to by sie nimi bawić i
    > zmieniać, przestawiać jak sie komu wymysli... Kierowca w centrum ma dość
    > do obserwowania bez takich niespodzianek. ;) ;)

    Tym bardziej, że u nas takie zmiany się robi często bez zapowiedzi, bez
    odpowiednich ostrzeżeń... Ot tak z dnia na dzień sru zmieniamy, dorzucamy
    nic nie mówiącą tabliczkę "zmiana organizacji ruchu"... i odpowiednie służby
    się zaczajają by wystawiać mandaty.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 99. Data: 2010-05-27 09:15:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 21:37:08 +0200, Plumpi napisał(a):
    > Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w
    > wiadomości news:htjm36$r2c$1@news.task.gda.pl...
    > Osobiście uważam, ża ruch lewostronny z pierwszeństwem z prawej ma więcej
    > zalet od prawostronnego z pierwszeństwem z prawej.

    ... o ile tak jest, bo już kilka razy słyszałem że wcale nie ma w UK "zasady
    prawj ręki".

    > 4. Większość ludzi jest praworęczna. W czasie operowania lewą ręką drążkiem
    > zmiany biegów, radiem, czy też innymi przyciskami, silniejsza i sprawniejsza
    > ręka trzyma kierownicę, dzięki czemu łatwiej jest zapanować nad kierownicą.

    Akurat to jest minus. Przy operowaniu radiem,klimą itp. lewą ręką osoba
    praworęczna musi się bardziej skupić na tej czynności... Gdy robi to prawą
    ręką, czyni to niemal mechanicznie.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 100. Data: 2010-05-27 09:21:15
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    arturbac pisze:

    > Wysokosc kary na polakow dziala jak srodek uspokajajacy gdy jezdza w
    > niemczech albo szwecji.

    Nie bardzo....miałbym zdanie odrębne. ;)
    Skuteczne jest raczej to, że tam nie da sie dyskutować (w wiadomy
    sposób) z ichniejszą policją, a sądy nie wykazują aż tak twórczej
    interpretacji przepisów i dowodów z zeznań świadka (policjanta)....
    Oprócz kwoty liczy sie skuteczność, sama kwota nie wystarczy...

    Pozdrawiam
    Michał