  • 41. Data: 2015-01-07 11:32:33
    Temat: Re: Żeby żyło się ... jak k*rwa??
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > państwowego. Bo o takim mówi Paweł

    A ja mysle o domowym, bo dlaczego panstwowe spolki nie beda mialy ochoty
    trzymac mnostwo paliwa ?:)

  • 42. Data: 2015-01-07 11:34:10
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > masz internet? poszukaj sobie leniwcu.
    > Mi się nie chce

    Ale co mam szukac. Co tkwi w glowach urzednikow ze zwiekszyli te oplate za
    gaz o 300% ?

  • 43. Data: 2015-01-07 11:42:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    > Ale co mam szukac. Co tkwi w glowach urzednikow ze zwiekszyli te oplate za
    > gaz o 300% ?

    a zwiększyli?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2015-01-07 11:44:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    > A ja mysle o domowym, bo dlaczego panstwowe spolki nie beda mialy ochoty
    > trzymac mnostwo paliwa ?:)

    skoro to zrobią to znaczy, że taniej będzie płacić niż trzymać. To jaki
    będzie skutek dla budżetu domowego?

  • 45. Data: 2015-01-07 11:59:40
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > a zwiększyli?

    Cos zaczynam kumac :)
    http://nafta.wnp.pl/firmy-lpg-protestuja-przeciwko-w
    ysokosci-oplaty-zapasowej,239888_1_0_0.html

  • 46. Data: 2015-01-07 12:39:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    > Cos zaczynam kumac :)
    > http://nafta.wnp.pl/firmy-lpg-protestuja-przeciwko-w
    ysokosci-oplaty-zapasowej,239888_1_0_0.html

    w rozporządzeniu jest te 99zł za tonę.

    <http://www.petrolnet.pl/Ceny-LPG-na-rynku-hurtowym-
    30-12-2014-r-,wiadomosc,30,Grudzien,2014.aspx>
    "Średnia cena mieszaniny propanu-butanu za tonę w zbycie w stosunku do
    poprzedniego tygodnia (23.12) spadła o 16,15 zł i wynosi 2693,85 zł.
    Natomiast średnia cena mieszaniny propanu-butanu za litr w hurcie w
    stosunku do poprzedniego tygodnia spadła o 0,08 zł i wynosi 1,91 zł."

    <http://www.arm.gov.pl/index.php?doc=621>
    "Stawka opłaty zapasowej - określana przez Ministra Gospodarki w drodze
    rozporządzenia wysokość opłaty za tonę ekwiwalentu ropy naftowej lub
    tonę gazu płynnego (LPG). Zgodnie z ustawą stawki te nie mogą
    przekroczyć:
    90 PLN za tonę ekwiwalentu ropy naftowej,
    160 PLN za tonę gazu płynnego (LPG)"

    czyli stawka jest miesięczna.
    czyli w najgorszym wypadku stałęgo niedoboru zapłacą 12x99zł= 1188zł
    rocznie. za to nie zapłacą za zakup (2693,85) i magzynowanie.
    Wychodzi, że na niemaniu odpowiednich zapasół producent zarobi 1505.85zł
    plus koszty magazynowania.

    Faktycznie. Kto to widział, żeby wprowadzać ujemne podatki

  • 47. Data: 2015-01-07 13:03:17
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > skoro to zrobią to znaczy, że taniej będzie płacić niż trzymać. To jaki
    > będzie skutek dla budżetu domowego?

    O ile znam nasza wladze, to tak, czy inaczej dostaniemy po dupie.
    Teoretycznie jesli bedzie taniej placic niz trzymac zapasy, to bedzie
    taniej rowniez dla nas. Problem w tym, ze gdyby tego podatku nie bylo,
    to skutek dla budzetu (domowego) bylby zerowy. Z punktu widzenia budzetu
    (domowego) czy pieniadze pojda na dodatkowe zbiorniki (pewnie pierwsze
    do zbombardowania w czasie wojny), czy na kary, to wsio ryba, roznica
    moze byc co najwyzej w sumie, a nie w fakcie dodatkowego obciazenia.
    Zaczalem od "znajac nasze wladze" i tu rozwine. Otoz jak podatek jest,
    to czemu by go nie zwiekszyc?. A jak jest zwiekszony, to czemu nie
    zwiekszyc jeszcze bardziej? Zaprotestuje ktos? Taa, chyba w Usenecie. To
    co, "Czesc Szczurek, tu Efka, wez no ten podatek zwieksz, bo wczoraj cos
    gadales, ze kasy nie masz".
    Skoro podatek drogowy idzie na rozwoj... kolei zelaznej, to z pewnoscia
    ten nie pojdzie na zwiekszenie zapasow, tylko np. na "walke z czymstam".
    Z walki tej (o co by nie byla) oczywiscie nic nie wyniknie, ale to juz
    zupelny OT...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 48. Data: 2015-01-07 15:11:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pawel O'Pajak wrote:

> [...]
    > taniej rowniez dla nas. Problem w tym, ze gdyby tego podatku nie bylo,
    > to skutek dla budzetu (domowego) bylby zerowy.

    ależ on jest zerowy. w innym poście liczyłem to dla LPG. Jak operator
    nic nie zrobi będzie miał te same koszty. Jka zmniejszy zapasy zarobi
    kilka tysięcy na tonie LPG rocznie

  • 49. Data: 2015-01-07 15:12:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    -wysokosci-oplaty-zapasowej,239888_1_0_0.html

    > Ale czekajcie, bo jesli rozumiem to nowa stawka wynosic ma 99zl za
    > tone. Czyli za ~1800 litrow.
    > Co nam daje okolo 5.5 gr/litr, z VAT 6.5gr. Czyli jakies 4gr drozej
    > niz obecnie.
    >
    > W kwestii technicznej - przechowywanie LPG chyba troche drozsze od
    > ropy, jednak szczelny cisnieniowy zbiornik trzeba.
    > O ile ta oplata ma cokolwiek wspolnego z przechowywaniem LPG.
    >
    > Rownoczesnie jak rozumiem zmniejszono zapasy z 76 do 68 dni
    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/nowy-paliwowy-podatek
    -rzad-wprowadzil-oplate-zapasowa/zbgwc
    > a to tez troche kosztuje ... choc raczej grosze.

    jak utrzymasz 76 dni to nic nie zapłacisz. Płacisz tylko za różnicę
    mię.dzy tym co masz a 76 dniami. Ale nie mozesz mieć mniejszych zapasów
    niż 68 dni.

  • 50. Data: 2015-01-07 16:42:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 12:40:19 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > plus koszty magazynowania.
    >
    > Faktycznie. Kto to widział, żeby wprowadzać ujemne podatki

    Lekko kreatywna ta ksiegowosc ;)
    Jesli kupi paliwo, to kiedys je sprzeda, byc moze nawet znacznie drozej, bo cena sie
    zmieni... jesli zaplaci podatek, to najwyzej po 6 latach sprzeda potwierdzenie oplaty
    na makulature ;)

    Posiadanie zapasu pozwala na jakas tam gre na cenach ropy. Glowny koszt to
    przechowywanie...

    WS