  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zdychajšcy akumulator
    Date: Sun, 31 Oct 2010 10:30:49 +0100

    > 5s*400A = 5A*400s = 5A* 7m

    Dzieki

    Zakladamy ze reakcja chemiczna/fizyczna przy rozruchu przebiega tak samo szybko
    jak ladowanie. Moze jakas sprawnosc jeszcze do tego (czesc nie idzie w cieplo
    przy takim ladowaniu? Nie wiem czy tak jest ale ok 10minut i ubytek na pewno
    bedzie uzupelniony.

    Zaluje ze nie kupilem (spoznilem sie) ladowarki z LIDL do akumulatotow (6/12V,
    w pelni elektroniczna i pozabezpieczana, 4A chyba przy 12V). Mam w domu
    prostownik jeszcze na selenowych (czy jak to sie nazywalo) prostownikach. Niby
    miernik pokazuje 12V ale jak podlacze kondensator 100uF to juz laduje go do 18V
    ... czyli bardzo duze tetnienia bo w srodku filtracji ZERO. ---> Czy to nie
    niszczy akumulatora? <---

    Czy takie piki do 18V nie niszcza akumulatora? Napiecie skuteczne to 12V ale
    maksymalne piki ma na poziomie 18V, to z fizyki chyba dobrze pamietam
    (pierwistek z 2 przy iloczynie/ilorazie).