  • 11. Data: 2010-09-23 11:41:03
    Temat: Re: Zdrada INTELa, problemy z płytą główną i temuż podobnież...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Miałem na myśli WYMIANĘ płyty na inną, z takim właśnie zasilaczem.
    > Zwłaszcza że skoro ta robi takie numery, że zamiast -12V daje kilka
    > razy mniej, to może w ogóle nie jest godna zauwania. Dłubanie w płycie
    > i dolutowywanie do niej jakichś przewodów, zasilaczy, to mnie dość
    > przeraża.

    No, tak to też oczywiście można zrobić, ale - poza tym numerem z -12V, to
    generalnie płyta jest OK, i jest dość popularna. Jakoś nie zauwazyłem uwag
    negatywnych o niej (widocznie mało kto trafił na ten problem co ja)...
    A w samej płycie dłubać nie muszę - to dodatkowe -12 podłączę do riser
    card - wystarczy wpiąć się w linię od tego napięcia, tak że płyta będzie nie
    ruszana...
    Ale z drugiej strony - trzeba powiedzieć, INTEL dał ...no wiadomo czego
    dał....

  • 12. Data: 2010-09-23 16:44:14
    Od: ceat <c...@g...com>

    Nie kombinuj niepotrzebnie tylko weź jakąkolwiek izolowaną
    przetwornicę 5->12 lub 12->12, zasil z 5 lub 12 na płycie a wyjście
    podłącz do risera (zwracając uwagę na polaryzację!). Uruchomi się sama
    kiedy pojawi się 5/12v na wyjściu oryginalnego zasilacza. Nie sądzę,
    żebyś musiał specjalnie walczyć z uruchamianiem przetwornicy za pomocą
    pierwotnego -12V.
    Co do dawania d... -12V stosuje się teraz w zasadzie wyłącznie do
    RS232, mam nawet zasilacze i płyty które tego napięcia w ogóle nie
    mają/nie potrzebują. Czepiałbym się raczej producenta kart audio
    któremu nie chciało się zrobić porządnego, odkłóconego zasilania. Co
    zresztą stawia pod znakiem zapytania jakość dźwięku z tych kart...

  • 13. Data: 2010-09-23 17:13:24
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >kiedy pojawi się 5/12v na wyjściu oryginalnego zasilacza. Nie sądzę,
    >żebyś musiał specjalnie walczyć z uruchamianiem przetwornicy za pomocą

    To jest słuszna koncepcja, pomyślałem o tym - tylko obawiam się jednego.
    Mianowicie, z uwagi na to, że to -12 prawie bezpośrednio zasila te
    wzmacniacze - to rzeczywiście będzie wpływac na dźwięk.
    Zatem, żeby napięcie było w miarę równe -trzebaby pewnie dać na wyjściu
    przetwornicy jakąś sporawą pojemność.
    A to z kolei, przy włączaniu jej przez "zasilenie" będzie powodować
    stosunkowo długi czas narastania/opadania tego zasilania -12.
    Co chyba byłoby niewskazane. Ale w pierwszej kolejności przetestuję taką
    kombinację, bo rzeczywiście najprostsza jest.

    Ale - dlaczego kolega sugeruje izolowaną przetwornicę ?

> [...]
    >któremu nie chciało się zrobić porządnego, odkłóconego zasilania. Co
    >zresztą stawia pod znakiem zapytania jakość dźwięku z tych kart...

    No właśnie. Ja byłem przekonany, że te karty nie korzystają z ujemnego
    napięcia. A tutaj takie brzydkie zaskoczenie.
    A same karty brzmią nieźle (kiedy są w stacjonarnym PC) , i chyba mają
    nienajgorszą opinię (M-Audio 1010LT). Ale faktycznie, konstrukcyjnie dali
    trochę ciała...
    Chociaż - prawdę mówiąc, pewnie rzadko się zdarza podłączanie tych kart,
    przeznaczonych jakby nie było do pracy w komputerze "studyjnym", do takich
    wynalazków
    jak MINI ITX.

  • 14. Data: 2010-09-24 06:24:36
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    > Co chyba byłoby niewskazane. Ale w pierwszej kolejności przetestuję taką
    > kombinację, bo rzeczywiście najprostsza jest.

    Nie ma się czego obawiać. Wzmacniacze operacyjne i tak nie mają "masy" więc
    obecność tylko napięcia ujemnego nie zrobi na nich wrażenia.

    > Ale - dlaczego kolega sugeruje izolowaną przetwornicę ?

    Bo izolowaną zasilisz z +12V lub +5V a wyjście dołączysz "plusem do masy"
    uzyskując -12V.

    > No właśnie. Ja byłem przekonany, że te karty nie korzystają z ujemnego
    > napięcia. A tutaj takie brzydkie zaskoczenie.

    To napięcie JEST dla dobrych kart audio oraz RS232. Producent nie popełnił
    żadnego błędu - to bardziej projektant zasilacza ITX dał za małą wydajność
    prądową.

  • 15. Data: 2010-09-24 06:43:57
    Temat: Re: Zdrada INTELa, problemy z p?yt? g?ówn? i temu? podobnie?...
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 23 Sep 2010 04:29:59 +0200,
    sundayman <s...@p...onet.pl> screamed:
    > znalaz?em takie có?
    > http://www.edaboard.com/attachments/14445d1142607327
    -nr13_1013-jpg
    > proste bardzo, my?le ?e mo?e sie sprawdziae...

    Ustaw sobie MIME, bo się tego czytać nie da.
    http://grush.one.pl/mime

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 08:43:38 user up 12570 days, 20:38, 1 user, load average: 0.43, 0.28, 0.22 ]

    If at first you don't succeed, you must be a programmer.