  • 11. Data: 2012-05-08 16:43:19
    Temat: Re: Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Swoja droga dziwi mnie to, ze nie ma takich urzadzen w sprzedazy
    > (przynajmniej nie znalazlaem zadnych prostych urzadzen bo profesjonalne sa
    > na pewno), gdyz potencjalne zastosowanie bylo by spore - w sensie jakis
    > przyzwoity sterownik urzadzen sterowany przez LPT

    Nie ma, poniewaz wlaczone komputery 24h/dobe nie istnieja praktycznie na
    rynku konsumenckim. To domena specjalistow, a jak specjalistów to i
    specjalistyczny sprzet jest do tego.

    Gdy gospodynie domowe będą zainteresowane w posiadaniu peceta24/h z LPT
    lub czymkolwiek innym co bedzie im wlaczalo ekspresy do kawy i pralki,
    to moze jakiekolwiek urzadzenia tego typu rozpowszechnia sie ;)

  • 12. Data: 2012-05-08 22:03:25
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-05-08 09:17, Rafał Łukawski pisze:

    > aukcjonariusz<>akcjonariusz ;)

    LOL. Najwyraźniej czas na przerwę w nauce, wizytę u optyka albo
    i to i to ;>

    --
    /MB

  • 13. Data: 2012-05-09 08:53:02
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > Ja juz jakies 100 lat temu przerabialem bawienie sie przekaznikami I
    > brameczkami sterowanymi przez LPT. Moi koledzy robili prace dyplomowa i

    100 lat temu? Zdolny gość...

    > poszczegolnych pinow na zadanie. No i wszystko bylo by fajnie. Natomiast to
    > wszystko glupialo gdy np. trzeba bylo przeladowac PC I szedl RESET na LPT.
    > Wowczas wszystko zachowywalo sie nieprzewidywalnie. Kolesie robili jakies
    > zabezpieczenia, ale to I tak byla prowizorka. Wiec takie rozwiazanie odpada.

    To jest do obejścia z palcem w tyłku (przerzutniki, timer,
    najbanalniej nawet rezystor+dioda+kondensator), ale jak
    Ci się nie chce (bo nie posądzam Cię o brak wiedzy przy 100-letnim
    doświadczeniu), to nie namawiam.

> [...]
    > na pewno), gdyz potencjalne zastosowanie bylo by spore - w sensie jakis
    > przyzwoity sterownik urzadzen sterowany przez LPT

    LPT jest coraz rzadsze w nowych komputerach. Ale na przykład
    interfejs USB<->1-wire plus to:
    http://www.maxim-ic.com/datasheet/index.mvp/id/3818
    i już sterujesz czym chcesz i jak chcesz.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 14. Data: 2012-05-09 13:35:57
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 7 May 2012 15:26:17 +0200, Adam Koltowski napisał(a):

    > Jakies niedrogie rozwiazania ? Pomysly ?

    tu z usb:
    http://allegro.pl/listwa-zasilajaca-na-5-gniazd-wlac
    zana-z-usb-i2325893125.html

    sa tez wylaczane na pilota:
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=listwa+p
    ilot&category=0

    --
    jg

  • 15. Data: 2012-05-09 13:37:00
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 9 May 2012 13:35:57 +0200, jg napisał(a):

    > sa tez wylaczane na pilota:
    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=listwa+p
    ilot&category=0

    tutaj firma whitenergy jest chyba w miare.

    --
    jg

  • 16. Data: 2012-05-09 14:01:15
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.05.2012 jg <f...@f...pl> napisał/a:

    > tu z usb:
    > http://allegro.pl/listwa-zasilajaca-na-5-gniazd-wlac
    zana-z-usb-i2325893125.html

    Toć to zwykły przekaźnik _zasilany_ z usb. Sterowanie polega
    na _włączeniu_ komputera...

    > sa tez wylaczane na pilota:

    A propos pilota: można do RS-a podłączyć nadajnik podczerwieni
    i tak sterować czymś albo bezpośrednio (np. telewizorem),
    albo np. takim czymś:
    http://allegro.pl/sterownik-kontroler-rgb-ir-pilot-d
    o-tasma-led-i2332871135.html
    (trzy kanały, którymi można włączać inne urządzenia, np. pralkę :-)

  • 17. Data: 2012-05-09 20:02:53
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 9 May 2012 12:01:15 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

    zana-z-usb-i2325893125.html

    > Toć to zwykły przekaźnik _zasilany_ z usb. Sterowanie polega
    > na _włączeniu_ komputera...

    aaa, usb robi za gniazdo master... sorki, nie doczytalem i juz sobie
    myslalem, ze kompem mozna po usb zapalac gniazda...

    --
    jg