  • 21. Data: 2011-01-31 11:32:47
    Temat: Re: Zdalne sterowanie na duże odległości
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4d3e0f2b$0$2506>> Witam,
> [...]

    Reset co jakiś czas to troche "zbyt niskopoziomowe" rozwiązanie ;)
    Reset potrzebny raptem raz na pol roku. Ale połączenie w miare ważne, także
    musi być szybka możliwość reakcji nawet w godzinach późno nocnych.

    > oczywiscie dla 'bardziej wymagajacych' linkow lepiej uzywac dedykowanego
    > restartera (ot chocby zeby sprzet nie wisial caly tydzien ;) , ale dla
    > wielu
    > polaczen taka 'brute force' metoda jest po prostu ok, i wymaga raptem
    > przekazniczka z mikrokontrolerkiem ;) a oszczedza duzo pieniedzy i siwych
    > wlosow...
    >
    > druga metoda - jesli jest widocznosc 'optyczna' to po prostu czujniczek
    > podczerwieni TSOP z mikrokontrolerkiem, czuwajacy na jakas prosta
    > sekwencje,
    Podczerwien odpada - za duże odległości.

    Padło na moduły RMF12BP, choć jak poczytałem opinie osób, które to
    uruchamiały to widzę drogę przez mękę ;) Ale wierzę że się uda zmusić je do
    poprawnej pracy.

    Gejzero SQ3OGX