    From: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zdalne sterowanie "gniazdkiem"
    Date: Sun, 16 Oct 2011 20:43:25 +0200

    W dniu 2011-10-15 23:53 Madz napisał(a):

    > Myślę nad sterowaniem kilkunastoma gniazdkami, ale koniecznie zdalnym. Coś
    > takiego mniej więcej jak na allegro jest do kupienia pod hasłem "gniazdko
    > na pilot".
    >
    > Założenia:
    > 1) mały uP, ster. on/off oraz reg. fazowa. (pewnie na attiny)
    > 2) Odbiornik/nadajnik jako RM12B lub coś podobnego
    > 3) Element sterujący w zależności od potrzeb triak lub przekaźnik
    > !4) Najważniejsze z założeń - prąd spoczynkowy powinien być jak najniższy

    Polecam gotowe gniazdka sterowane protokołem ZigBee. Robi je wiele firm,
    pierwsze z brzegu do kupienia np. Philipsa:
    http://www.philips.pl/c/wybierz-opraw%C4%99/livingwh
    ites-6916531ph/prd/

    Zresztą Philips robi wiele produktów sterowanych w ten sposób - w tym
    bardzo fajne ściemnialne świetlówki kompaktowe (wielkości normalnej tyle
    że mają dodatkowo ZigBee):
    http://www.philips.pl/c/livingambiance/livingwhites-
    15-w-69-w-zwykly-trzonek-cieple-biale-swiatlo-872790
    092622400/prd/

    Zadziwiające bo świetlówka a da się ściemniać pilotem. Bawiłem się taką
    dłuższą chwilę w MediaMarkt. :)

    Robią nawet lampy RGB, na pilota oczywiście:
    http://www.philips.pl/c/wybierz-opraw%C4%99/livingco
    lors-bialy-matowy-klosz-6917167ph/prd/

    Protokół sterowania jest banalny i już dawno "rozczajony". Dogadasz się
    z takim gniazdkiem przy pomocy prawie że dowolnego chipu tranceivera
    ZigBee (są nawet gotowe płytki z ZigBee do połączenia z Arduino).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/