  • 11. Data: 2012-05-06 18:42:58
    Temat: Re: Zasilanie układów analogowo-
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-05-06 14:19, MH pisze:

    > =============
    > Jak napisałem w głównym wątku, właśnie to zrobiłem w 2-giej wersji prototypu i
    > dało to porządany efekt. W chwili obecnej problem jest rozwiązany, ale pytam
    > ot tak z ciekawości. Dzięki za cenne uwagi/wskazówki.

    Dla ADC o wyższej rozdzielczości i tak najczęściej trzeba dzielić masę.
    Nie zawsze też mamy komfort pracy na czterech warstwach, czasem projekt
    trzeba zrobić na dwóch.
    K.

  • 12. Data: 2012-05-06 20:16:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.05.2012 18:42, John Smith wrote:
    > Dla ADC o wyższej rozdzielczości i tak najczęściej trzeba dzielić masę.
    Jak technicznie wygląda takie podzielenie masy? Stosuje się optoizolację?

    Btw - gdzieś się spotkałem z zaleceniem stosowania microvia dla bardzo
    wymagającej analogówki, żeby możliwie mało dziurawić płaszczyznę masy.

    Michoo

  • 13. Data: 2012-05-06 21:34:12
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-05-06 20:16, Michoo pisze:
    > Jak technicznie wygląda takie podzielenie masy? Stosuje się optoizolację?

    Raz miałem przypadek, że część cyfrową musiałem odseparować optoizolacją
    z powodu zakłóceń. W innych przypadkach była potrzeba odizolowania
    masy ADC od masy uC.
    Optoizolacja jest bardzo skuteczna, acz trochę kosztowna. Warto stosować
    układy Analoga ADuM.
    Kształt masy w układach ADC został zawarty w artykułach przytoczonych
    wcześniej przez Jacka Radzikowskiego.

    > Btw - gdzieś się spotkałem z zaleceniem stosowania microvia dla bardzo
    > wymagającej analogówki, żeby możliwie mało dziurawić płaszczyznę masy.

    Z takim podejściem się nie zetknąłem, a robię układy z ADC do 24bit.
    Szumowo wyciągam z nich tyle ile jest w pdf-ie producenta.
    K.

  • 14. Data: 2012-05-07 01:33:55
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/06/2012 02:07 AM, John Smith wrote:

    > Masy AGND/DGND łączy się na PCB a nie w zasilaczu!
    > Widziałem już poprawnie działające projekty z "wylaną", wspólną dla
    > części analogowo-cyfrowej masą. Jeżeli jej impedancja jest mała to nie
    > powinno być problemów z przetwarzaniem 12bit z powodu masy.

    Widziałem kiedyś notę aplikacyjną a której producent (chyba TI, ale nie
    jestem pewien) zalecał wylewnie masy na całej płytce. Chodziło o to żeby
    zapewnić jak najmniejszą impedancję o masy oraz żeby każdy sygnał miał
    zapewnioną ścieżkę powrotną. Przy sensownym poprowadzeniu sygnałów
    analogowych i cyfrowych, nie miało znaczenia że obszar masy był wspólny.
    Link niestety gdzieś zaginął, ale może uda Ci się wygooglać.

    pzdr.
    j.

  • 15. Data: 2012-05-07 02:28:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.05.2012 21:34, John Smith wrote:
> [...]
    [...]
    > Optoizolacja jest bardzo skuteczna, acz trochę kosztowna. Warto stosować
    > układy Analoga ADuM.
    A one nie sieją na wysokich częstotliwościach?

    > Kształt masy w układach ADC został zawarty w artykułach przytoczonych
    > wcześniej przez Jacka Radzikowskiego.
    No właśnie - czyli jedna, wspólna płaszczyzna popartycjonowana na bloki
    a nie robienie pętli o długości metrów.

    Michoo

  • 16. Data: 2012-05-07 02:40:51
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-05-07 01:33, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    > analogowych i cyfrowych, nie miało znaczenia że obszar masy był wspólny.
    > Link niestety gdzieś zaginął, ale może uda Ci się wygooglać.

    Nie muszę szukać, znam efekty z praktyki.
    K.

  • 17. Data: 2012-05-07 02:44:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-05-07 02:28, Michoo pisze:

    > [...]
    > A one nie sieją na wysokich częstotliwościach?

    Nie spotkałem się z takim efektem. Ale stosowałem je do 10MS/s i 14 bit.
    Jak byłoby wyżej nie sprawdzałem.
    K.

  • 18. Data: 2012-05-07 09:38:07
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 07/05/2012 01:44, John Smith wrote:

    > Nie spotkałem się z takim efektem. Ale stosowałem je do 10MS/s i 14 bit.
    > Jak byłoby wyżej nie sprawdzałem.

    One maja w srodku switcher na 180 albo 300MHz. Pod iCouplerem masz
    oddzielone masy (bo to jest optocoupler), tak? No to robi Ci sie z tego
    dipol i musisz rozne sztuczki uzywac zeby go uspokoic - to jest
    najczestszy mechanizm emisji z plytek na nich zrobionych.

    One nie sa zle, to jest swietne rozwiazanie niektorych problemow. Trzeba
    tylko uzywac z uwaga, zeby nadajnika radiowego z tego nie zrobic.

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2012-05-07 10:01:06
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie spotkałem się z takim efektem. Ale stosowałem je do 10MS/s i 14 bit.
    > Jak byłoby wyżej nie sprawdzałem.

    Według mnie źródłem garba w okolicy 400MHz (strona 13) w pliku
    http://pliki.micromade.pl/pdf/bk12_rap.pdf
    jest ADuM zastosowany do izolacji (tylko linii sygnałowych, nie zasilania)
    RS485.
    Wtedy (2004) w ogóle na to nie wpadłem i za tego garba winiłem MAX845, ale
    potem mi "się zmieniło", ale testów sprawdzających czy mam rację nie
    robiłem.
    P.G.

  • 20. Data: 2012-05-07 10:17:25
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 07/05/2012 09:01, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > Wtedy (2004) w ogóle na to nie wpadłem i za tego garba winiłem MAX845,
    > ale potem mi "się zmieniło", ale testów sprawdzających czy mam rację nie

    Zgaduje ze RS485 jest tam, gdzie zielone zlaczki? To wsadz jakies 10n
    albo 22n pomiedzy dwie masy - bedzie lepiej, zamkniesz obwod dla ac.

    --
    Jerry1111