  • 11. Data: 2011-01-18 21:16:02
    Temat: Re: Zasilanie beztransformatorowe
    Od: "Bienvenue" <...@d...have>

    "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote in message
    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nie dodaje się po prostu.

    Mnie interesują konkretnie diody w transoptorze co mają 2 diody led
    przeciwsobnie. Fazy mnie nie interesują chodzi tylko żeby nie produkowało za
    dużo ciepła.
    Transoptor świeci już normalnie od mniej niż 1mA więc dałem 47n + 1k.
    Jeszcze opto nie padł.
    Pytam więc praktyków ile jest bezpiecznie? :-) 3k damy na te 200mA w peeku ?

  • 12. Data: 2011-01-18 23:50:12
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Bienvenue" <...@d...have> napisał w wiadomości

    > Transoptor świeci już normalnie od mniej niż 1mA więc dałem 47n + 1k.
    > Jeszcze opto nie padł.
    > Pytam więc praktyków ile jest bezpiecznie? :-) 3k damy na te 200mA w
    peeku ?

    Zależy dla jakiego transoptora. Na pałę raczej bym tak sobie nie zakładał.
    Dla pewności warto zajrzeć do datasheeta - jest tam podawany prąd
    impulsowy (zwykle ponad 1A), z którego można wyliczyć max. energię i
    sprawdzić, czy przy danym R i stałej czasowej RC energia nie zostanie
    przekroczona. Najlepiej, jeśli jest wykres pulse handling capability, z
    którego od razu odczytasz to co trzeba (np. transoptor SFH620 wytrzyma
    200mA).

    e.

  • 13. Data: 2011-01-19 00:52:01
    Od: "Bienvenue" <...@d...have>

> [...]
    > przekroczona. Najlepiej, jeśli jest wykres pulse handling capability, z
    > którego od razu odczytasz to co trzeba (np. transoptor SFH620 wytrzyma

    10k działało bez niczego, właśnie sprawdziłem, dałem 5k docelowo.

  • 14. Data: 2011-01-19 10:25:54
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Bienvenue" <...@d...have> napisał w wiadomości
    >
    > Gorzej - moze byc naladowany do 325V, a w sieci bedzie akurat -325V.
    > I poplynie 0.65A, a poza szczytem moze nawet 0.7A.

    Równolegle 2M2 do C dać? Powinno być wystarczająco szybkie, w końcu nikt
    nie będzie chyba _dziabał_ kabelkiem jak opętany :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2011-01-19 13:04:10
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > to ile dać żeby się nie psuło i był kompromis mocy wydzielanej ?

    230*1,4*2/50mA=~13k Ohm

  • 16. Data: 2011-01-19 15:00:10
    Od: "Bienvenue" <...@d...have>

    "gri" <s...@a...er> wrote in message news:ih6ng6$u3g$1@news.onet.pl...

    > 230*1,4*2/50mA=~13k Ohm

    Tak wychodzi z tym, że czas tego udaru będzie trwał kilka milisekund. Ile
    się wydzieli mocy? Skoro podają power dissipation 70mA dla PC814 i pulse
    current 1A ale dla <= 100us to ile będzie dla milisekundy ?

  • 17. Data: 2011-01-19 15:52:30
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Tak wychodzi z tym, że czas tego udaru będzie trwał kilka milisekund. Ile
    > się wydzieli mocy?

    moc średnia ? ~80mW, szczytowa = 50m*50m*13k=33W