  • Data: 2017-02-23 14:31:51
    Temat: Re: Zasilanie LED - 3 szeregi po 8 diod.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o8mlca$om3$...@n...chmurka.net...
    W dniu 2017-02-23 o 13:21, J.F. pisze:
    >> P.S. To wyglada na dobrze chlodzone
    >> https://leduj.pl/oswietlenie-przemyslowe-i-uliczne-l
    ed/zarowki-przemyslowe-dookolne-led-alucorn

    >Według mnie są następujące źródła nietrwałości LEDówek:

    Trudno mi powiedziec, bo na razie, to mi jedna LED padla, i to po 2
    tygodniach, wiec poszla na gwarancje :-)

    >- wysychanie elektrolitów w AC/DC (między innymi od grzania ich przez
    >LEDy),
    >- wypalanie się LEDów (od pracy na granicy możliwości),
    >- praca półprzewodników (IC i dyskretne) na granicy możliwości,
    >- RoHS.
    >Nie sądzę, aby kiedyś były tak normalnie do kupienia trwałe
    >rozwiązania.
    >Myśląc o trwałym rozwiązaniu:
    >- oddzieliłbym fizycznie AC/DC od LEDów,

    Bywa, sa lampy z osobnym zasilaczem, sa tasmy, sa "zarowki G4" - na
    12V.

    >- zadbał o pracę wszystkich elementów (włącznie z LEDami) z daleka od
    >granic wytrzymałości.

    A to jakos gorzej idzie. Producenci LED sie bija o moc, producenci
    lamp korzystaja a te zastepniki zarowek bardzo gorace.
    Zadziwiajaco gorace.

    Cos takiego ma szanse byc dobrze chlodzone:
    https://www.sklepswiatlo.pl/pl/p/PANEL-LED-40W-4000K
    -PODTYNKOWY-60x60-cm/265

    ... ale co powie zona :-)

    Mozna by tez nakleic tasmy na sufit ... ale jak go potem pomalowac ?
    :-)

    >Jakby jeszcze to zlutować ołowiowo to "dzieci po dzieciach".

    To moze byc bez lutowania. Przygrzewane, czy np bonding bezposrednio
    do laminatu.
    A potem "jak jedna dioda jest ****, to cala lampa jest ****" :-)

    J.