  • Data: 2015-09-17 09:56:38
    Temat: Re: Zasilanie 15 segmentów LED - 200mA
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:55f9a81e$0$8384$65785112@news.neostrada.pl...

    > Chyba się nie rozumiemy.
    > Chodzi Ci o źródło prądowe 3A dla wszystkich 15 sekcji

    Dokładnie tak myślałem.

    > Ja się boję sytuacji padu sekcji, kiedy nadal źródło pompuje 3A do reszty.
    > Nie wiem jakie graniczne parametry mają te diody.

    O tym faktycznie nie pomyślałem.
    Nigdy nie wykorzystuję elementów na max ich możliwości (zazwyczaj daleko od
    max) więc zakładam, że są wieczne :).
    Dając w LEDy 50% ich maksymalnej wytrzymałości i zakładając, że więcej jak
    50% sekcji nie padnie na raz i że zostanie to w porę zauważone to
    rozwiązanie to nie uszkodzi sekcji dobrych.

    Można by z rezystorów wyrównawczych zebrać sygnały i jakimś END spowodować,
    że jak jeden segment padnie to się całość wyłączy.
    Bardziej skomplikowane byłoby sterowanie prądem proporcjonalnie do ilości
    rezystorów, na których występuje spadek czyli do ilości sprawnych sekcji.
    P.G.