  • 11. Data: 2020-12-11 20:46:12
    Temat: Re: Zasilacze LED prądowe
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-12-11 o 20:38, heby pisze:

    > Jeśli tak jest, to jest to *bardzo* źle zaprojektowany zasilacz.

    Ma być tani i działać w zakresie normatywnego zasilania.

    Czy samochód który nie przetrzyma kontaktu z czołgiem jest źle
    zaprojektowany?

  • 12. Data: 2020-12-11 22:05:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    t-1 wrote on 11.12.2020 20:46:

    > Ma być tani i działać w zakresie normatywnego zasilania.

    Ale też nie ma prawa ulec uszkodzeniu przy zbyt niskim napięciu na
    wejściu - odporność pady i zaniki zasilania to jest jedno z badań, które
    urządzenie musi przejść.

  • 13. Data: 2020-12-11 22:21:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 22:05, Zbych pisze:

    > Ale też nie ma prawa ulec uszkodzeniu przy zbyt niskim napięciu na
    > wejściu - odporność pady i zaniki zasilania to jest jedno z badań, które
    > urządzenie musi przejść.

    Teoretycznie tak ale powiedz to lodówce czy TV, który jest zmuszany do
    pracy przy 90V. Nie raz się spotkałem z tradycyjnymi uszkodzeniami
    zasilaczy, które niby powinny pracować przy 70-90V lub nie ale im się
    odwidziało. Rzadko spotyka się usterki z powodu zbyt wysokiego napięcia
    (chyba że gdzieś komuś zero się upali i leci międzyfazowe). Przetwornice
    są tak zbudowane, żeby reagować na wahania napięć w granicach 110-230
    ale jak zleci niżej to się zaczynają cuda. Skoro ktoś sobie podłączył
    ściemniacz do przetwornicy to w końcu ją upalił. Możesz spróbować
    podłączyć ściemniacz pod TV i potestować. W sumie nie wiem po co ale
    przekonasz się że przetwornica to też człowiek i nie należy jej katować
    bez sensu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 14. Data: 2020-12-11 22:45:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 20:38, heby pisze:

    > Jeśli tak jest, to jest to *bardzo* źle zaprojektowany zasilacz.

    Niekoniecznie. Moc to V x A skoro odbierasz na wejściu przetwornicy V to
    A wzrasta, żeby na wtórnym się stabilizować (wyrównać). Teoretycznie
    przy dużym prądzie a zbyt niskim napięciu przetwornica powinna się
    wyłączyć lub cyklicznie startować (mrugać) jak do startu. Czasem te
    cykle sobie skaczą za szybko aż dojdzie do przepięcia i wtedy masz
    uszkodzoną przetwornicę :]

  • 15. Data: 2020-12-12 17:39:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/12/2020 22:45, LordBluzg(R) wrote:
    > cykle sobie skaczą za szybko aż dojdzie do przepięcia i wtedy masz
    > uszkodzoną przetwornicę :]

    To jest *bardzo* źle zaprojektowana przetwornica.

  • 16. Data: 2020-12-12 18:28:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.12.2020 o 17:39, heby pisze:

    > To jest *bardzo* źle zaprojektowana przetwornica.

    Huh, sprawdź ściemniacz z TV czy ma dobrze zaprojektowaną przetwornicę :D

  • 17. Data: 2020-12-14 10:28:58
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 15:41, t-1 pisze:
    > Dimmable ma kolka znaczeń:
    > 1. dający się ściemniać
    > 2. regulujący światło
    >
    > Ponieważ pierwsze znaczenie jest właściwe żarówkom (przecież zasilacz
    > nie świeci) należy je odrzucić.
    > Skupmy się więc na drugim znaczeniu.

    Jeśli chodzi o oświetlenie LED zasilane z sieci energetycznej "Dimmable"
    w większości przypadków oznacza sprzęt dostosowany do współpracy z
    tradycyjnymi "ściemniaczami" stosowanymi dla oświetlenia żarowego.
    Takie układy posiadają kontroler reagujące na sterowanie fazowe i
    regulujący prąd wyjściowy LED.

    --
    AWa.

  • 18. Data: 2020-12-14 15:32:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >do pracy przy 90V. Nie raz się spotkałem z tradycyjnymi uszkodzeniami
    >zasilaczy, które niby powinny pracować przy 70-90V lub nie ale im się

    Kolega testowal TV Helios autotransformatorem. Dzialal ponoc jeszcze
    na 60V i spalil bezpiecznik - co w zasadzie prawidlowo.

    Ciekawe, jakby z ta lodowka wyszlo - przegrzanie agretatu od ciaglej
    pracy, czy wcale nie - bo napiecie niskie :)

    J.