  • 1. Data: 2011-03-22 17:42:57
    Temat: Zasilacz w PC-ie się sam wyłącza
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Witam
    Padła mi płyta główna w starym PC-ie, kupiłem
    inną byłem u człowieka i widziałem jak działa.
    Niestety u mnie po paru minutach się wyłącza i to
    tak że nie można jej włączyć guzikiem, trzeba całkiem
    wyłączyć kompa odczekać chwilę i się włączy,
    czasami pochodzi 20minut czasmi krócej.
    Wk....jące jest to bo ani windy nie mogę zainstalować
    ani linuksa, co ciekawe jak testowałem pamięci
    to chodziła godzinę, i sam ją wyłączyłem.
    Zasilacz wygląda dobrze, kondesatory ok,
    typ Deer 400W, płyta to ASRock K7Upgrade-880,
    procek Athalon Barton 2600, wszystko na domyślnych
    ustawieniach.
    Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 2. Data: 2011-03-22 18:22:31
    Temat: Re: Zasilacz w PC-ie się sam wyłącza
    Od: "Andy Niemczuk" <l...@v...de>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

    Sam w temacie postawiłeś diagnosę - wymień zasilacz.

  • 3. Data: 2011-03-22 18:55:48
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

    Tak, trochę inny zasilacz ale identyczny numer zrobił po zmianie płyty na
    nowszą.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2011-03-22 20:51:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-03-2011 o 19:55:48 Irokez <n...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
    >

    > Tak, trochę inny zasilacz ale identyczny numer zrobił po zmianie płyty
    > na nowszą.
    Ale to co płyta wyłączyła zasilacz czy zasilacz sam się wyłącza?
    Bo nie wiem czego szukać, wyciągłem zasilacz i jeszcze go 'macam'
    może coś znajdę choć wątpię.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-03-22 20:53:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-03-2011 o 19:22:31 Andy Niemczuk <l...@v...de> napisał(a):

> [...]
    > ustawieniach.
    > Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
    >
    > Sam w temacie postawiłeś diagnosę - wymień zasilacz.
    No nie wiem, nic nie wskazuje na niego, jak się płyta
    wyłączyła to sprawdzałem miernikiem PS-ON i jak naciskałem
    guzik to tam cały czas było +5V, tak jakby na płycie coś
    się działo.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-03-22 21:56:53
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 22.03.2011 18:42, janusz_kk1 pisze:
> [...]
    > Zasilacz wygląda dobrze, kondesatory ok,
    > typ Deer 400W, płyta to ASRock K7Upgrade-880,
    > procek Athalon Barton 2600, wszystko na domyślnych

    Sprawdź RAM

    G.B.

  • 7. Data: 2011-03-23 06:57:48
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

[...]

    Ja miałem inny przypadek, choć jak sie dokładnie przyjżeć to podobny.
    Wyłączął mi się komp co kilkanaście/ dziesiąt minut. Czyli tak jak u Ciebie.
    ponowne włączenie nastepowało po kilku, kilkunastu minutach po odciąciu na
    listwie prądu - tak jak u Ciebie. Od razu załozyłem że jest to wina "czegoś
    co sie przegrzewa". Ale wentylator ustawiony do wewnątrz kompa rozwiał moje
    przypuszczenia. Myslałem ze to zasilacz, listwa, windows 7 sprawdzałem
    wszystko na ile mogłem, a mogłem dużo :) i niedałem sobie rady. W między
    czasie żonka "zmusiła mnie" do naprawy oberwanego gniazdka w sypialni (od
    czasu do czasu iskrzyło, lmpka nocna mrugała) Dziwym trafem na jednej
    ścianie w tym samym miejscu ale w 2 pokojach (wspolna ściana sypialni i
    pokoju z PC) są rozmieszczone gniazdka. na 100% uwazam że sa czyms połączone
    (zero? faza?) sa na jednym bezpieczniku choć jak w sypialni mrugało światło
    to komp chodził bez zarzutu. Jak naprawiłem gniazdko wszystko powrociło do
    normy: żona przestała dziamgać, komp się niewyłacza, lampka świeci.
    Tak więc podejżewam że komp ma jakies zabezpieczenie przed (no własnie
    niewiem czym) i mu przeszkadzało to uszkodzone gniazdko. Komputer mam
    podłączony przez porządną listwe z filtrami. spróbuj podłączyc kompa przez
    przedłużacz (alba zatachaj go do innego pokoju) najlepiej do gniazdka "z
    innego" bezpiecznika/fazy. Chałupka z wielkiej płyty lata 70te.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 8. Data: 2011-03-23 07:58:30
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]

    Ale to co płyta wyłączyła zasilacz czy zasilacz sam się wyłącza?
    Bo nie wiem czego szukać, wyciągłem zasilacz i jeszcze go 'macam'

    No chyba jasno napisałem że zasilacz zrobił mi numer?

    Co za różnica czy płyta wyłacza zasilacz czy on sam jak wszystko martwe się
    robiło po chwili? Po wymianie zasilacza na nowy działa już od miesiąca.
    Kombinujesz nie wiem po co.. pożycz od kumpla zasilacz i podmień.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2011-03-23 08:20:43
    Temat: Re: Zasilacz w PC-ie sie sam wy??cza
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-03-2011 o 07:57:48 Anonim <a...@n...mam.emaila> napisał(a):

> [...]
    > przedłużacz (alba zatachaj go do innego pokoju) najlepiej do gniazdka "z
    > innego" bezpiecznika/fazy. Chałupka z wielkiej płyty lata 70te.

    Po 1. Nie odpowiadaj w stopce bo trudno cie zacytować.
    2. Mieszkam w nowym domu i instalację mam sprawną, wszystko podłączone
    do jednej listwy z wyłącznikiem.
    Także to na pewno nie to.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-03-23 08:22:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-03-2011 o 22:56:53 Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>
    napisał(a):

    > Sprawdź RAM
    No masz rację kupiłem 3 kostki i jedna była uszkodzona,
    zostały dwie które jak testowałem to chodził godzinę
    aż wyłączyłem, a jak chciałem system postawić to się
    po paru minutach wyłączył i przy XP i przy linuxie.
    Dlatego jednak podejrzewam płytę.

    --
    Pozdr
    JanuszK