    From: Patryk Włos <p...@i...peel>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zasilacz (ogolnie)
    Date: Thu, 09 Jul 2009 07:51:54 +0200

    > po woli zaczynam wymiane kompa i na pierwszy ogien idzie
    > zasilacz, sprzet jaki bedzie musial uciagnac to :
    > -procek, jakis intel q9xxx

    Tutaj masz listę procków (wszystkich) wraz z zużyciem przez nie mocy:

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CPU_power_dissi
    pation

    > -plyta, zadnych fajerwekow, ma stabilnie chodzic (Gigabyte)
    > -ram, na poczatek 4 gb (docelowo ile plyta pozwoli :) )

    Przyjmij, że to będzie łącznie 100-120W (płyta ogólnie + chipset + RAM +
    wiatraki).

    > -dyski 2 (max 3)

    Od 6 do 11W obecne dyski (podczas pracy).

    > -napedy, 2 sztuki

    Też najlepiej przyjmij po 10W (tak bezpieczniej).

    > -grafika, jakas nvidia 2xx

    Możesz sobie poszukać zużycia dla danego modelu, np. w specyfikacjach na
    Komputronik.pl. Z reguły jest podane.

    > -jakiej firmy? zastanawiam sie nad Taganem, ale jakie jeszcze firmy
    > moge wziasc pod uwage? BeQuiet, Thermaltake, Corsair, Ocz?

    Ma być głównie cichy, czy głównie stabilny?

    Ja używam od 2.5 roku ToPowera 520W, który ówcześnie był najcichszym
    modelem dostępnym w Polsce.

    Swego czasu dobrym producentem był jeszcze Chieftec, ale nie wiem, jak
    to wygląda na dzień dzisiejszy. Generalnie ta lista firm jest dobra.

    > oczywiscie przede wszyskim wymagam bezawaryjnej pracy, jesli przy
    > tym bedzie cichutki to jeszcze lepiej :)

    To jednak warto sobie dokładniej przemyśleć - zasilacz może być super
    stabilny, ale przy obciążeniu zbliżonym do maksymalnego może być po
    prostu głośny, nie tylko głośnawy.

    Zasada jest taka, że jeśli weźmiesz naprawdę duży zapas mocy, np.
    zasilacz 800-1000W, to masz i super stabilność, i super cichość, bo
    zasilacz będzie się nudził dostarczając realnie np. 280W. Niestety
    wówczas sporo przepłacisz przy jego zakupie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com