eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZasilacz beztransformatorowy z dławikiem zamiast kondensatora › Re: Zasilacz beztransformatorowy z dławikiem zamiast kondensatora
  • Data: 2015-02-09 21:21:45
    Temat: Re: Zasilacz beztransformatorowy z dławikiem zamiast kondensatora
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> wrote in message
    news:3eeb22a9-1e1a-449f-8dd1-8c4b994d8ea3@googlegrou
    ps.com...

    > Jak to nigdy? Podejrzewam że na Ziemi jest jeszcze użytkowanych
    > setki milionów jeśli nie jakieś miliardy urządzeń z zasilaczem zrobionym
    > na dławiku.

    Jakieś konkretne urządzenie masz na myśli czy tylko ot tak sobie piszesz?

    Czy możesz przytoczyć jakiś opublikowany schemat takiego zasilacza?
    Bo ja szukam w sieci i znajduję tylko opornikowe na bardzo bardzo małe
    prądy rzędy kilku mA i konensatorowe na prądy większe, rzędu 10-30mA.
    Dławikowego jeszcze nie widziałem w praktyce...