  • Data: 2012-02-19 08:57:13
    Temat: Re: Zasilacz UPS
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nom <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):

    > Gniazdko powinno być z bolcem uziemiającym, ale jak masz instalację bez
    > uziemienia to przynajmniej niech ktoś kto wie o co biega zrobi Ci zerowanie.
    > Chodzi o to, że urządzenia z metalową obudową powinny być na potencjale 0V,
    > a na obudowie komputera nieuziemionego potrafi się czasami odłożyć
    > kilkadziesiąt Volt. :-)

    Mam w ścianach gniazdka dwużyłowe, bez bolców uziemiających. Zresztą, co do
    uziemiania, zdania są raczej podzielone. Sprawdzałem miernikiem, i po włożeniu
    w takie gniazdko listwy antyprzepięciowej mam na bolcach napięcie rzędu 10 -
    15V. Natomiast jak w gniazdku zmostkowałem przewód 0 z bolcem to na zasilaczu
    od monitora mała, zielona diodka (przy wyłączonym monitorze i listwie
    zasilającej) co kilka sekund mi pulsowała. Przebicia żadnego nie mam
    (sprawdzałem miernikiem zero z gniazdka + kaloryfer, nie było napięcia).
    Chodzi mi o to, żeby UPS redukował ewentualne skoki napięcia.