  • 11. Data: 2009-08-24 00:19:32
    Temat: Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    kola pisze:

    > Niestety, nie moze być impulsowy.

    Jeżeli chcesz zjeść zakłócenia a przy tym zmniejszyć wagę to można
    zrobić tak jak w zasilaczach laboratoryjnych - część przełączana na
    tyrystorach a potem stabilizatory liniowe. Dobry stosunek wagi do mocy a
    przy tym bardzo małe zakłócenia. Obejrzyj schemat pierwszego z brzegu
    zasilacza laboratoryjnego podobnej mocy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2009-08-24 00:59:47
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Ale ja nie chce zadnego zasilacza przełacznikowego. Interesuje mnie tylko
    liniowy i ciężki.

  • 13. Data: 2009-08-24 05:05:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kola,

    Sunday, August 23, 2009, 11:30:44 PM, you wrote:

    > Może stabilizatorów LDO się nie stosuje przy prądach 20A., ale ja chcę
    > zastosować, bo widzę w tym cel, a mianowicie obniżenie strat na grzanie
    > radiatora. Czytałem to o PZS1422 i innych z tej serii i nic z tego nie
    > wynika, bo te schematy są robione na jedno kopyto i dlatego chętnie obejrzał
    > bym coś innego. Na elektrodzie toczyła się dyskusja, ale kilka lat temu i o
    > zasilaczach stabilizowanych LDO z regulowanym napięciem wyjsciowym. Nie
    > wiem, czy w tym schemacia PZS1422 nie ma pomyłki co do trafa, bo jest tam
    > 2x14V/ 2x17A. To by było ogromne trafo 952 VA.

    Jeśli twoja wiedza dorównuje umiejętności liczenia transformatorów, to
    ja już nie mam więcej pytań. 476VA a nie 952VA. I tyle ma być.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2009-08-24 05:07:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kola,

    Monday, August 24, 2009, 2:15:31 AM, you wrote:

    > Niestety, nie moze być impulsowy.

    Jakiekolwiek uzasadnienie? Czy tylko ludowa opinia i widzimisię?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2009-08-24 05:08:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kola,

    Monday, August 24, 2009, 2:59:47 AM, you wrote:

    > Ale ja nie chce zadnego zasilacza przełacznikowego. Interesuje mnie tylko
    > liniowy i ciężki.

    A na wielkość transformatora narzekasz. Zdecyduj się wreszcie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2009-08-24 08:07:13
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > A na wielkość transformatora narzekasz. Zdecyduj się wreszcie.

    Spokojnie Roman. :) Trzeba gościowi po prostu zaproponować toroid,
    baterię kondensatorów i stabilizację liniową z dołączoną sztabą
    radiatora (bo przy prawie 300W nikt nie twierdzi, że to będzie małe i
    lekkie). I na koniec wentylator.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2009-08-24 09:13:29
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Sa dwa rodzaje zasilaczy, impulsowe i liniowe. Mnie interesuje tylko
    liniowy. Mam zamiar nawet powymieniac wszystkie impulsowe w postaci wtyczek
    ( do modemu, routera, i innych), na liniowe, ze wzgl, na duży poziom
    zakłóceń.

  • 18. Data: 2009-08-24 09:19:16
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    > Jeśli twoja wiedza dorównuje umiejętności liczenia transformatorów, to
    > ja już nie mam więcej pytań. 476VA a nie 952VA. I tyle ma być.
    ============
    Przepraszam, masz racje, popełniłem gafę.

  • 19. Data: 2009-08-24 09:45:04
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "kola" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Może stabilizatorów LDO się nie stosuje przy prądach 20A., ale ja chcę
    > zastosować, bo widzę w tym cel, a mianowicie obniżenie strat na grzanie
    > radiatora. Czytałem to o PZS1422 i innych z tej serii i nic z tego nie

    Jak bardzo planujesz ograniczyć te straty jeśli musisz założyć spory zapas
    na wahania napięcia sieci 230 V ?10% wg obowiązującej teraz normy (chyba że
    coś się już zmieniło) a także spadek pojemności kondensatorów z czasem. O
    ile procent mniej mocy wydzieli się na radiatorze przy nominalnym napięciu
    sieciowym? 10?

    Michał

  • 20. Data: 2009-08-24 10:00:17
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    kola pisze:
> [...]
    > liniowy. Mam zamiar nawet powymieniac wszystkie impulsowe w postaci wtyczek
    > ( do modemu, routera, i innych), na liniowe, ze wzgl, na duży poziom

    Audiofil?
    ATSD to grzanie domu prądem jest dosyć kosztowne.

    MD