    From: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zasilacz Enermax
    Date: Mon, 04 Jul 2011 13:09:52 +0200

    Dnia 03-07-2011 o 12:11 Magdalena napisał na pl.comp.pecet:

    > Czy ktoś z Was posiada zasilacz Enermax NAXN ENP500AWT 80+ 500W?
    >
    > http://www.proline.pl/?p=EMX+NAXN+ENP500AWT
    >
    > Chciałabym zakupić ten właśnie zasilacz, tylko najpierw wolę zasięgnąć
    > opinii ludzi, którzy wyżej wymieniony zasilacz używają w praktyce. Czy
    > warty jest swojej ceny, czy jest cichy i czy trzyma napięcia zgodnie z
    > normą. Czyli wszystko to co ważne jest w zasilaczu :-)

    Nigdy nie miałem takiego zasilacza, co jak może zauważysz nie ma
    większego znaczenia. Mam natomiast Codegena, który pracował bezawaryjnie
    6 lat, a teraz jeszcze sprawny leży w szafie. Mógłbym napisać, że to
    najlepszy sprzęt? :)

    Co do meritum. Enermax owszem, ale NAXN tylko powyżej 600W (choć też bym
    się zastanawiał). Choć Enermax sam robi zasilacze, ta seria produkowana
    jest przez CWT i Sirteca, a tej pierwszej za bardzo w tym przypadku bym
    nie ufał i odradzam.
    W tej cenie (nawet taniej) można kupić sprawdzone i lepsze konstrukcje.

    > Mam jeszcze dwa pytanka dotyczące tego zasilacza. Niestety nigdzie w
    > internecie nie mogę znaleźć odpowiedzi, dlatego pytam tutaj.
    >
    > 1. Czy wtyczka ATX jest wtyczką rozłączaną na 20 + 4 piny, czy jest to
    > jedna wtyczka 24 piny?

    Z opisu producenta wynika, że nie jest rozłączana. Nie ma to w zasadzie
    żadnego znaczenia, ponieważ pasuje do 20 i 24 pinowych zasilań. Należy
    tylko odpowiednio go włożyć do gniazda.

    > 2. Z tego co wyczytałam w internecie, zasilacz ten ma 5 wtyczek SATA.
    > Pytanie jest następujące. Czy te 5 wtyczek jest na jednej wiązce kabli,
    > czy są to dwie wiązki lub więcej? Mam nadzieję, że są to co najmniej
    > dwie osobne wiązki. Ważne jest to dla mnie dlatego, ponieważ muszę do
    > tego podłączyć nagrywarkę, która jest na górze obudowy, i dysk, który
    > jest na dole obudowy :-) Jeśli więc zasilacz będzie miał tylko jedną
    > wiązkę z 5 wtyczkami SATA, to po prostu nie będzie można podłączyć obu
    > tych urządzeń.

    Są to dwie wiązki. Jedna z trzema, druga z dwoma złączami SATA o długości
    48 cm do pierwszego złącza i 15 cm między złączami.

    > Dla ludzi którzy lubią poczytać o dziwnych przypadkach komputerowych...

    Piski jak już ktoś napisał, mogą być skutkiem odklejania się cewek i
    niekoniecznie musi to świadczyć o awarii zasilacza. W sieci można znaleźć
    pomysły - jak je przykleić.
    Aha, wyłącznik w ogromnej większości zasilaczy, wcale nie wyłącza
    całkowicie zasilacza i pobiera on prąd z sieci.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail