    From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz ATX - obciążenie tylko 12V
    Date: Tue, 03 Sep 2013 12:22:09 +0200

    W dniu 2013-09-03 11:42, Lisciasty pisze:
    > Witam,
    >
    > Koleżka mi tu gdacze (nie, nie jest to kogutek), że zasilacz komputerowy ATX musi
    mieć obciążone wyjście 5V, bo inaczej coś nie teges działa. Ja potrzebuję zasilić
    jedno badziewie za pomocą 12V, 5V i cała reszta nie jest mi potrzebna. Czy faktycznie
    trzeba zaopiekować się pozostałymi wyjściami?

    To bardzo silnie zależy od tego, co to za zasilacz. Zauważyłem, że
    markowe zasilacze spokojnie startują bez żadnego obciążenia i trzymają
    prawidłowe napięcia. Tylko że są to zasilacze w cenie ~400 zł. Jak się
    tania chińszczyzna zachowa to nie wiem. Specyfikacja ATX mówi tyle, że
    zasilacz ma prawo odmówić pracy, jeśli główne linie nie są obciążone
    minimalną mocą.