  • 31. Data: 2014-11-22 19:29:22
    Temat: Re: Zasilacz >= 600W
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 17:30:31 +0100, Dawid napisał(a):

    > Gówno prawda, bo albo się zepsuje, albo zabraknie mu końcówki, która
    > jest niezbędna, wymyślona, wydumana, by sprzedaż nowych zasilaczy nie
    > upadła.Tak się to kręci od lat.

    Gowno ci sie w dupie kreci

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 32. Data: 2014-11-23 17:06:17
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    W dniu 22.11.2014 o 19:29 2late <d...@w...pl> pisze:

    > Jak Ty to wyliczasz?
    > Ewentualnie, jaka jest wartosc dla tego zasilacza:
    > http://www.bequiet.com/en/powersupply/303 ?
    >
    > Pozdrawiam

    Nic nie wyliczam. Wszystko jest ustalone certyfikatem ECOVA i poparte
    odpowiednimi pomiarami.
    http://www.plugloadsolutions.com/psu_reports/BE%20QU
    IET_BQT-P10-650W_ECOS%202964_650W_Report.pdf

    Certyfikat 80 PLUS 230 V
    Obciążenie 10% 20% 50% 100%
    80 PLUS --- 82% 85%/PFC.90 82%
    80 PLUS Bronze --- 85% 88%/PFC.90 85%
    80 PLUS Silver --- 87% 90%/PFC.90 87%
    80 PLUS Gold --- 90% 92%/PFC.90 89%
    80 PLUS Platinum --- 92% 94%/PFC.95 90%
    80 PLUS Titanium 90% 94%/PFC.95 96% 94%

    WiesłaW

  • 33. Data: 2014-11-23 20:22:42
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/11/2014 16:06, WiesłaW wrote:

> [...]
    > odpowiednimi pomiarami.
    > http://www.plugloadsolutions.com/psu_reports/BE%20QU
    IET_BQT-P10-650W_ECOS%202964_650W_Report.pdf

    Dzieki.

    Jeszcze jedna rzecz. Przejzalem wszystkie linki z tego watku i wyliczylem
    sobie, ze mam zasilacz z duzym nadmiarem, a drugi link poruszyl temat
    zasilacza z nadmiarem ale jakos nie rozwiazal moich watpliwosci.
    Jakie konsekwencje niesie za soba uzywanie zasilacza 650W jesli moc
    wyliczona / pobierana to ok. 300W?

  • 34. Data: 2014-11-24 15:33:18
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    W dniu 23.11.2014 o 20:22 2late <d...@w...pl> pisze:

> [...]
    > watpliwosci.
    > Jakie konsekwencje niesie za soba uzywanie zasilacza 650W jesli moc

    Konsekwencje są takie, że za dobry zasilacz większej mocy musisz
    odpowiednio więcej zapłacić. Użytkownicy nie doceniają tego elementu
    komputera (nie chcą płacić więcej za coś, co można kupić za połowę
    ceny) i to jest błąd. Jak już wspomniałem dobry zasilacz można
    przeważnie poznać po tym w jakim stopniu jego moc na linii 12V
    odbiega od podanej mocy znamionowej. Reszta napięć ma już bardzo
    małe znaczenie.

    Istnieje jeszcze niedoskonałość certyfikatu 80+. Pierwszy pomiar
    sprawności występuje przy 20% wartości mocy znamionowej. Nie za
    bardzo wiadomo jak ta sprawność wygląda poniżej tych 20%, ale na
    pewno spada. Ponieważ dla zasilacza np 400W, te 20% to "niewiadome"
    0-80W, ale już dla zasilacza 1000W to jest 0-200W zakresu niskiej
    sprawności. Jeżeli więc zasilacz będzie pracował w przedziale tych
    20% to cały ten certyfikat o kant potłuc.

    Oczywiście teoretycznie lepiej jest mieć zasilacz z większym zapasem
    mocy, ale bez przesady. W starych konstrukcjach obudów zasilacz
    wyciągał całe gorące powietrze z komputera, a wysoka temperatura jest
    zabójcza dla elementów zasilacza (kondensatorów). W nowych wentylator
    zasilacza praktycznie chłodzi sam siebie. Ponadto im większa
    sprawność tym mniej powinno wydzielać się ciepła z samego zasilacza.

    Jak nietrudno się domyślić, kalkulatory mocy zasilaczy muszą brać pod
    uwagę również te najgorsze konstrukcje zasilaczy, w wyniku czego
    wartości wyliczane są niejednokrotnie mocno zawyżone.
    Dużo bardziej wiarygodne są wyniki testów prowadzone przez przeróżne
    portale. I tak dla karty graficznej wątkotwórcy, która jest zresztą
    jedną z najbardziej prądożernych, cały zestaw pobiera:
    http://www.anandtech.com/show/6994/nvidia-geforce-gt
    x-770-review/16
    Jest to niecałe 400W w stresie, więc dobry zasilacz 450W dałby już
    radę.

    WiesłaW