  • 1. Data: 2011-02-21 10:35:29
    Temat: Zasilacz
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Witam. Mam koputer z zasilaczem ATX 350 Watt. Moje pytanie brzmi o jakiej
    mocy zasilacz mogę zamontować. Na allegro są dostępne zasilacze o mocy 500
    watt. Czy do montażu takiego zasilacza niema jakichś przeciwskazan?

  • 2. Data: 2011-02-21 10:55:16
    Temat: Re: Zasilacz
    Od: "Piotr K." <pk:idf.pl>

    Użytkownik "krzysztof posłuszny" napisał w wiadomości grup

    Witam. Mam koputer z zasilaczem ATX 350 Watt. Moje pytanie brzmi o jakiej
    mocy zasilacz mogę zamontować. Na allegro są dostępne zasilacze o mocy 500
    watt. Czy do montażu takiego zasilacza niema jakichś przeciwskazan?

    Możesz zamontować zasilacz dowolnej mocy. Wszystkie są znormalizowane. Nowe
    zasilacze są wyposażone w kilka nowych złącz, potrzebnych do obsługi
    nowszych płyt, kart graficznych, urządzeń SATA itp. Nie trzeba więc kupować
    przejściówek.

    --
    -----Piotr K.

  • 3. Data: 2011-02-21 11:03:19
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 21.02.2011 11:35, krzysztof posłuszny pisze:
    > Witam. Mam koputer z zasilaczem ATX 350 Watt. Moje pytanie brzmi o jakiej mocy
    zasilacz mogę zamontować. Na allegro są dostępne zasilacze o mocy 500 watt. Czy do
    montażu takiego zasilacza niema jakichś przeciwskazan?

    Są. Brak sensu najczęściej. Większość komputerów pobiera po
    60-120 W, zasilacz 350 W już jest przewymiarowany (o ile jest
    porządny, bo często zasilacz 350 W marki "zasilacz" ma real-
    nie max 200 W). Wsadzenie zasilacza 500 W nic nie zmieni
    (poza ewentualnie poprawą wynikającą z tego, że się zmieni
    na dobry zasilacz), może wręcz zwiększyć zużycie energii z
    powodu spadku sprawności.

    Jaki masz zasilacz i jakiż to zasilacz 500 W chciałbyś
    kupić? I czy zdajesz sobie sprawę, że przyzwoity zasilacz
    350 W kosztuje koło 150-200 zł, a 500 W koło 300-500 zł?

    Na przykład kupowanie zasilacza 500 W za 100 zł mija się
    już całkowicie z sensem, bo będzie tragiczny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-02-21 12:31:05
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Piotr K. wrote:

    > Możesz zamontować zasilacz dowolnej mocy. Wszystkie są
    > znormalizowane.

    Troszkę się zagalopowałeś ;)
    - Pytacz nie napisał jaki ma zasilacz i choć można przyjąć, że ma ATXa
    to może ma np. SFX lub TFX? pewnie mniej niż 5% ale jednak warto
    dopytać.
    - Poza tym modularne są zazwyczaj głębsze o ok 2cm (+ kolejne 1,5-2 na
    wtyk kabla) co w przypadku niektórych obudów może spowodować, że Ci
    zabraknie miejsca. Przykładowo w obudowach coolermaster Elite 3xx jest
    już wtedy bardzo niewygodnie.A można kupić modularny za niewiele ponad
    200 PLN więc nie jest to nieprawdopodobna decyzja ;)

    --
    Wojtek

  • 5. Data: 2011-02-21 12:36:16
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Wojtek wrote:

    Upps przepraszam było, że ATX ale druga część wątpliwości pozostaje
    aktualna ;)

    --
    Wojtek

  • 6. Data: 2011-03-04 22:40:28
    Od: Czesław <g...@s...ok>

    W dniu 2011-02-21 12:03, Radosław Sokół pisze:
> [...]
    >
    > Na przykład kupowanie zasilacza 500 W za 100 zł mija się
    > już całkowicie z sensem, bo będzie tragiczny.

    AMD PHENOM II X4 955 QUAD CORE 125W

    GF GTX 460 koło 160W

    + KILKA watów na resztę kompa

    Teraz pytanie JAK GRUPOWY DEBILU CHCESZ TO ZASILIĆ 120W+?

  • 7. Data: 2011-03-05 10:57:28
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Czesław wrote:

    > Teraz pytanie JAK GRUPOWY DEBILU CHCESZ TO ZASILIĆ 120W+?

    startujesz w jakimś konkursie na największego chama i prostaka?
    Jeśli nie to pomyśl nad tym, miałbyś spore szanse ;)

    > AMD PHENOM II X4 955 QUAD CORE 125W
    > GF GTX 460 koło 160W
    > + KILKA watów na resztę kompa

    No i co z tego? Pytający nie napisał jaki ma komputer. Jeśli do tej
    pory 350W wystarczało to niby dlaczego miałoby przestać?
    A jeśli planuje wymianę czegoś na bardziej prądożerne to trzeba
    zwyczajnie policzyć.
    120W dla komputera biurowego ze zintegrowaną grafiką jest jak
    najbardziej prawdziwe.
    No i warto pamiętać, że zasilacz np. 500W zasilający zestaw o poborze
    np. 100W cierpi na spadek sprawności.

    --
    Wojtek