  • 51. Data: 2009-04-29 14:37:50
    Temat: Re: Zasada działania automatycznego balansu bieli w lustrzankach ?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gt9hkg$3nj$1@news.onet.pl...

    > Generalnie nie na temat. Nie rozmawiamy o tym, jak uzyskać jak najlepszy
    > balans, ale dlaczego lustrzanki nie radzą sobie z balansem w tak szerokim
    > zakresie jak kompakty. Przykład zdjęcia zrobionego w trybie automatycznego
    > balansu bieli w świetle energooszczędnej żarówki podałem tu już 2 razy.

    Bo ludzie chcieli 15" ponoramiczne LCD, live view, filmy HD z dzwiekiem 7.1
    i gry Java w lustrzankach, bo inaczej nie kupia. Nie bylo pieniedzy na
    research porzadnego AWB widocznie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 52. Data: 2009-04-29 15:24:56
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 13:37:17 +0100, Paweł W. raczył(a) był(a) napisać:

> [...]
    > szerokim zakresie jak kompakty. Przykład zdjęcia zrobionego w trybie
    > automatycznego balansu bieli w świetle energooszczędnej żarówki podałem
    Dlatego, że poważni ludzie robią w RAWach (może poza reporterką) i mają w
    nosie AWB.

  • 53. Data: 2009-04-29 15:27:36
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 10:42:09 +0200, b...@n...pl raczył(a) był(a)
    napisać:

    > Możesz też zrobić zdjęcie białej kartki i na jej podstawie ustalać
    > balans bieli.

    Tylko, żeby była biała - najlepiej papier foto. No i nie przepalić!

  • 54. Data: 2009-04-29 16:00:41
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "H5N1" <m...@t...aster.pl> wrote in message
    > Dnia Wed, 29 Apr 2009 13:37:17 +0100, Pawel W. raczyl(a) byl(a) napisac:

    > Dlatego, ze powazni ludzie robia w RAWach (moze poza reporterka) i maja w
    > nosie AWB.

    Taa, i filmy z dzwiekiem kreca, a bez LV to lamerstwo nie fotografia. Takie
    pierdoly jakos dalo sie upchnac do aparatu dla powaznych ludzi.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 55. Data: 2009-04-29 16:41:10
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 29 Apr 2009 17:00:41 +0100, kamil wrote:

    > Taa, i filmy z dzwiekiem kreca, a bez LV to lamerstwo nie fotografia. Takie
    > pierdoly jakos dalo sie upchnac do aparatu dla powaznych ludzi.

    Daj mi LV w 5D, oddam AWB ;)
    Inaczej mowiac, uwazam LV w lustrzance za rzecz porzyteczna, AWB jest mi
    tam potrzebny na rowni z programami tematycznymi (,,kwiatki noca'' czy
    costam).

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 56. Data: 2009-04-29 17:00:27
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 17:00:41 +0100, kamil raczył(a) był(a) napisać:

    > "H5N1" <m...@t...aster.pl> wrote in message

    > Taa, i filmy z dzwiekiem kreca, a bez LV to lamerstwo nie fotografia.
    > Takie pierdoly jakos dalo sie upchnac do aparatu dla powaznych ludzi.
    Masz rację. Coraz więcej dyletantów używa lustrzanek. Powinni coś zrobić
    z tym AWB, żeby zdjęcia mogli robić również ludzie którzy nie umieją
    wywoływać zdjęć na komputerze. :P

  • 57. Data: 2009-04-29 17:19:10
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 29 of Apr 2009 09:04, Sergiusz Rozanski wrote:

    > A co daje ten czujnik? Serio pytam bo na matrycy już takich czujników
    > jest kilka milionów i nie rozumiem co ma dać ten dodatkowy. Przecież
    > nie ustawia matrycy z jakiś specyficzny sposób pod temperaturę barwy.
    > Chyba że łapie światło, oświetla nim wzór bieli i mierzy temperaturę
    > odbitego światła, ale to ni jak ma się do wstepnego ustawiania (i ni
    > jak do oświetlenia foconego obiektu).

    Biała kartka w aparacie? Genialne! Wiadomo, w których aparatach
    taki wynalazek istnieje?

    Ostatnio dosyć późno w nocy zaczepiłem kobie?ę w białej bluzce,
    z prośbą o użyczenie jej w charkaterze białej kartki. Było mi
    trochę głupio i nieswojo.

    --
    nb

  • 58. Data: 2009-04-29 17:48:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    H5N1 pisze:

    > Masz rację. Coraz więcej dyletantów używa lustrzanek. Powinni coś zrobić
    > z tym AWB, żeby zdjęcia mogli robić również ludzie którzy nie umieją
    > wywoływać zdjęć na komputerze. :P

    A czy nie można ułatwić życia normalnym użytkownikom, którzy robią raz w
    RAW a raz w JPG ??? Co to szkodzi zamiast wwalania za dużych
    rozdzielczości do za małych ekranów (VGA na 2,7"-3" przekątnej).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 59. Data: 2009-04-29 18:29:11
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > A co daje ten czujnik? Serio pytam bo na matrycy już takich czujników jest
    > kilka milionów i nie rozumiem co ma dać ten dodatkowy.

    pozwala na odczyt WB przed zrobieniem zdjecia, w zamysle mial pozwolic
    na odciazenie systemu i szybsza obrobke obrazu. w praktyce nie widzialem
    nigdy zbytniej roznicy, no i w nowszych jego funkcje przejela matryca
    AF. niemniej wczesniejsza identyfikacja zrodel swiatla pozwala puszcze
    na dobranie lepszych parametrow ekspozycji

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 60. Data: 2009-04-30 14:30:36
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 16:41:10 +0000, Michal Tyrala raczył(a) był(a)
    napisać:

    > Daj mi LV w 5D, oddam AWB ;)
    Masz w Mark II. I filmy można kręcić. ;)
    BTW LV jest fajny, jak jest odchylany wyświetlacz.