  • 21. Data: 2010-11-10 23:32:25
    Temat: Re: Żarówlki LED - czemu niedostępne w sklepach?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010 21:09:58 +0000, Waldek Godel wrote:

    >Ależ bez problemu przejdzie.
    >Tylko, że wtedy będzie kosztował tyle, że żaden polski sklep tego nie
    >wystawi - bo i po co, skoro żaden dresik nie potroi wartości swojej
    >pełnoletniej bumy

    A jakim cudem chcesz homologowac LED-owke, skoro na to przepisow nie
    ma ?

    Owszem, tu milionik, tam milionik, i moze przepis powstanie ..

    J.

  • 22. Data: 2010-11-10 23:43:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 23:32:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > A jakim cudem chcesz homologowac LED-owke, skoro na to przepisow nie
    > ma ?
    >
    > Owszem, tu milionik, tam milionik, i moze przepis powstanie ..

    A kto powiedział, że to mają być polskie przepisy?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 23. Data: 2010-11-10 23:48:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010 20:25:40 +0100, Marcin N wrote:

    >Czyli jak zwykle: z jednej strony urzędnicy tępią żarówki jako Wrogów
    >Środowiska, a z drugiej tępią LED jako Marne Podróbki Żarówek?

    W zasadzie nie. Samochod ma miec swiatla zgodne z norma, a jak chcesz
    to zapewnic jesli do lampy projektowanej na unormowana zarowke
    wstawisz nie wiadomo co ?

    A nawet jesli opracujemy jakies normy na ledowy zamiennik zarowki, to
    jakim cudem lampa o optyce projektowanej na wlokno umieszczone w
    konkretnym miejscu ma dzialac poprawnie ze zrodlem swiatla w zupelnie
    innym miejscu ?

    Ale cale lampy ledowe mozesz zrobic.

    Tak prawde mowiac to zarowka 21/5W stosowane jest chyba tylko lampie
    hamulec/pozycyjne, a tam wymagania znacznie mniejsze.

    J.

  • 24. Data: 2010-11-11 07:24:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > bo_porządne_ lampki na ledach byłyby idealnym zamiennikiem żarówek
    > w5w lub rurkowych itp w oświetleniach bagażnika, kabiny, schowka itp.
    [...]
    > biznes żaden skoro żaróweczka za 2zł robi to samo.

    Nie rozumiem Cię, Bartku... Możesz mi wyjaśnić tą wewnętrzną sprzeczność?

  • 25. Data: 2010-11-11 10:57:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010 22:43:16 +0000, Waldek Godel wrote:

    >A kto powiedział, że to mają być polskie przepisy?

    A jakie polskie obowiazuja obecnie ?
    Sa miedzynarodowe/europejskie.

    J.

  • 26. Data: 2010-11-11 11:29:10
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2010-11-10 21:32, Jacek pisze:

    > latarka posiada symbol CE lub podobne dopuszczające do użytkowania?

    Nie posiada po nie łapie się w definicji sprzętu objętego oceną ani na
    normę LVD ani na EMC (mowa o latarkach bez ładowania z sieci ~230V).
    Jeżeli masz taką ze znaczkiem CE to oznacza on jedynie China Export :) a
    importer może mieć jeszcze z tego powodu problem jak taki produkt
    wpadnie PIH-owi w łapki podczas kontroli. Inspekcja handlowa poniekąd
    słusznie zakłada, że jak ktoś deklaruje CE to ma wyniki badań te
    zgodność potwierdzające.

    --
    Gregorius

  • 27. Data: 2010-11-11 11:38:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 11:29:10 +0100, Gregorius wrote:

    >Nie posiada po nie łapie się w definicji sprzętu objętego oceną ani na
    >normę LVD ani na EMC (mowa o latarkach bez ładowania z sieci ~230V).

    Ale byc moze pod RoHS podlega.
    Poza tym latarka LED ma w srodku troche elektroniki i tu EMC moze byc
    potrzebne.

> [...]
    >wpadnie PIH-owi w łapki podczas kontroli. Inspekcja handlowa poniekąd
    >słusznie zakłada, że jak ktoś deklaruje CE to ma wyniki badań te

    Wyniki sa w Pekinie, a tu jest deklaracja zgodnosci bo to jest
    wymagane :-P

    J.

  • 28. Data: 2010-11-11 12:01:13
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > [...]
    >
    > Nie rozumiem Cię, Bartku... Możesz mi wyjaśnić tą wewnętrzną sprzeczność?

    Czego nie rozumiesz. Żarówka świeci, a LED świeci, tylko ... słabiej, albo
    jest zdecydowanie droższa.
    Oszczędność energetyczna jest wątpliwa, jesli LED ma swiecić równie jasno
    jak zarówka za 2 zł

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 29. Data: 2010-11-11 12:10:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 11 Nov 2010 10:57:11 +0100, J.F. napisał(a):

    > A jakie polskie obowiazuja obecnie ?
    > Sa miedzynarodowe/europejskie.

    Więc wystarczy dowolna europejska homologacja, żeby można było legalnie
    używać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 30. Data: 2010-11-11 12:26:30
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-11 07:24, Pszemol pisze:
    > "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > [...]
    > Nie rozumiem Cię, Bartku... Możesz mi wyjaśnić tą wewnętrzną sprzeczność?
    Biznes od strony sprzedawcy/producenta żaden, by wyprodukować _porządną_
    lampkę led, bo to kosztuje więcej niż typowy odbiorca chciałby zapłacić.
    Przyrost "pożytku" z ledów w tych miejscach jest, zwłaszcza że
    _porządna_ lampka na 10 ledach _porządnych_ by świeciła dużo lepiej niż
    żaróweczka 5W (która świeci dookólnie 360', z czego conajmniej 180'
    świecenia idzie w tapicerkę, a ledy mogłyby świecić kierunkowo "do
    bagażnika") ale nie aż taki by płacić zamiast 2zł np 40zł.
    Sam dla siebie - robię takie przeróbki, ale nie w formie "wstadzimy
    led-żarówkę i będzie dobrze" tylko robię pod każdą konkretną lampkę
    osobną płytkę z ledami smd, i wstawiam zamiast, podłączając tylko w
    miejsce żarówki "wtyczkę" zasilającą (swoją drogą - czy ktoś widział
    luzem "plastiki" w5w jak w najpodlejszych ledowych zamiennikach? chętnie
    kupię, zamiast psuć 1led-w5w po 2zł). Świeci dobrze bo cała
    powierzchnia szybki lampki oświetlenia np wnętrza jest od środka pokryta
    ledami smd, ale nie wychodzi to tanio, no i co lampka to trzeba trochę
    inny kształt płytki zrobić.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173