  • Data: 2009-03-25 18:26:16
    Temat: Re: Żarówki o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10W
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Artur napisał:

    > no jak wieksze? rezystancja zarowki przy 3V bedzie ok 3x mniejsza niz przy
    > 12, wiec akurat zalapie sie na 10-20W

    A skąd wiadomo, że akurat trzy razy? Zimne włókno ma zdaje się opór
    kilkanaście razy mniejszy od gorącego (o ile dobrze pamiętam, bo może
    nawet jeszcze mniejszy). Ile będzie miało przy takim zasilaniu, tego
    nie podejmuję się nawet oszacować. W każdym razie takie obciążanie
    żarówką układu elektronicznego może być ryzykowne (dla tego układu).

    --
    Jarek