  • 101. Data: 2012-12-30 15:52:58
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 15:31:23 +0100, kk napisał(a):

    > Czyli, że nalezy je wkręcać nie w sufit, a raczej w podłogę.
    > Ewentualnie w sufit tylko bańką do góry.

    Przeginasz, a wystarczy do problemu zastosować nieco myślenia :) ZTCW nie
    ma na rynku póki co, opraw dedykowanych do CFL. Wszystko jest skonstruowane
    pod żarówki, które znoszą całkiem inny zakres temperatur, więc nie dziw się
    że coś nie gra.
    --
    Jacek

  • 102. Data: 2012-12-30 17:22:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 15:52:58 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Przeginasz, a wystarczy do problemu zastosować nieco myślenia :) ZTCW nie
    > ma na rynku póki co, opraw dedykowanych do CFL.

    Ano - juz ze dwa lata temu zwracalem uwage ze nie ma - bo ksztalt jednak
    inny i design powinien byc inny.
    opraw nie przybylo, za to pojawilo sie troche swietlowek zblizonych do
    zarowek i wymiarami :-)

    > Wszystko jest skonstruowane
    > pod żarówki, które znoszą całkiem inny zakres temperatur, więc nie dziw się
    > że coś nie gra.

    Ale tez moc pare razy mniejsza, wiec temperatura powinna byc znacznie
    nizsza. No i oprawy na zarowki zwykle bywaly otwarte - tych 100W w
    zamknieciu oprawka by nie wytrzymala :-)

    J.

  • 103. Data: 2012-12-30 17:28:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 15:47:26 +0100, badworm napisał(a):

    > To niech generalnie zakażą urządzeń o niskiej sprawności, wszystkich.

    No i powoli zakazuja. "etykieta energetyczna" na lodowce (ok, ma sens),
    na pralce - tego to juz nie rozumiem.

    > Jaki procent CO2 uda się "odzyskać" nakazując zmianę oświetlenia i jak
    > to się ma do energochłonności procesu produkcyjnego żarówki/świetlówki
    > kompaktowej oraz LEDów i późniejszej utylizacji źródeł światła?

    Jak do procesu to nie wiem, ale sprawnosc zarowki jest tak zalosna, ze ...
    powinni tego zabronic :-)

    > Zresztą
    > cała ta fobia na punkcie CO2 to przejaw pychy ze strony UE - myślą, że
    > jak zmniejszą emisję u siebie to nagle zatrzymają globalne ocieplenie (o
    > ile w ogóle jest jakiś związek między tymi dwoma rzeczami). Przemysł
    > emitujący CO2 przeniesie się poza granice UE i efekt w skali globalnej
    > będzie taki sam.

    No w zasadzie tak. Choc widac ze i Chinczycy robia nowoczesne oswietlenie,
    ba - przoduja :-)

    > Bezpośrednio to może nie ale w bilansie cieplnym pokoju może to już

    Moze. Ale mowa byla o jakims cieple promieniujacym z zyrandola :-)

    J.

  • 104. Data: 2012-12-30 18:56:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > Bezpośrednio to może nie ale w bilansie cieplnym pokoju może to już
    > odgrywać jakąś rolę.

    A ja odwrotnie -- wiem, że w bilansie odgrywa rolę, potrafię to policzyć,
    ale przede wszystkim jestem przywiązany do tego bezpośredniego ciepła. Po
    prostu bardzo, ale to bardzo lubię ciepło (czyli tak naprawdę podczerwień)
    bliskiej żarówki używanej na przykład przy czytaniu.

    > W lipcu jednak zdecydowanie mniej się korzysta z oświetlenia - czy to
    > rano, zbierając się do pracy, czy też po południu :)

    Trzeba jednak oddać sprawiedliwość -- są kraje, gdzie klimatyzacja, to
    główna pozycja w wydatkach energetycznych. Tam raz trzeba zapłacić za
    ciepło żarówki, drugi raz za wyrzucenie tego ciepła za okno. Zauważyłem,
    że tam bez żadnych zachęt niemal wszyscy przestawili się z żarówek na
    zimne źródła światła. I ja też tam nie tęskinię za światłem żarowym.

    Brak wyobraźni u urzędasów nie przestaje mnie zadziwiać -- ten od
    dyrektywy też mógł być z cieplejszych miejsc, a jak jest w Skandynawii,
    czy choćby w Polsce, to mu przez myśl nie przeszło.

    --
    Jarek

  • 105. Data: 2012-12-30 18:58:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > ZTCW to do dwóch rzeczy w instalacjach elektrycznych nie trzeba mieć
    > uprawnień: do wymiany bezpiecznika (typowego w podstawie z wkręcaną
    > główką a nie BM-a) i do wymiany żarówki.

    Ale do wchodzenia na drabinę trzeba mieć (nie, nie o to chodzi, by być
    w biurze kierownikiem najwyższego szczebla).

    --
    Jarek

  • 106. Data: 2012-12-30 19:08:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > ZTCW nie ma na rynku póki co, opraw dedykowanych do CFL.

    No proszę, a póki co, dyrektywa funkcjonuje już przeszło trzy lata.
    Nie ma opraw dedykowanych do CFL, do opraw które są, nie ma żarówek
    -- niezły burdel w tym Archeo macie, sieostry.

    --
    Jarek

  • 107. Data: 2012-12-30 19:11:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    No proszę, a póki co, dyrektywa funkcjonuje już przeszło trzy lata.
    Nie ma opraw dedykowanych do CFL, do opraw które są, nie ma żarówek
    -- niezły burdel w tym Archeo macie, siostry.

    --
    Jarek

  • 108. Data: 2012-12-30 19:13:32
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Potwierdzam. Bez konwekcji powietrza każda świetlówka CFL się "usmaży" w
    > krótkim czasie. Czasem wystarczy wywiercić parę dziur w oprawie, by
    > świetlówki przestały wysiadać.

    Używam świetlówek CFL od ich początku z prywatnego importu zanim były
    dostępne w sklepach w Polsce, główną pierwszych wadą i zaletą
    jednocześnie była ogromna elektronika z luźno rozmieszczonymi elementami
    w puszce dużej jak prawie cała zwykła żarówka dzięki czemu daleko lepiej
    odprowadzała ciepło i nie było żadnego problemu kiedy wisiała gwintem do
    góry. Prawie wszystkie świetlówki z tamtego okresu zostały wymienione z
    powodu zużycia palników ze sczerniałym luminoforem i trudnościami w
    zapłonie, ostatnią używałem do zeszłego roku a większość życia wisiała
    gwintem do góry.

  • 109. Data: 2012-12-30 19:16:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Andrzej W. wrote:
    > A tak z ciekawości, jaka to ma moc zadeklarowaną przez producenta?

    1,9W

    > A może coś napisali o sprawności?

    produkt noname made in china jakieś 5zł sztuka

    > Przy bździdełkach to problemów z temperaturą za dużych nie ma, natomiast
    > ta dyskusja dotyczy oświetlenia.

    A to niby co jest? Bo na pewno nie grzałka, 4szt oświetlają łazienkę że
    w oczy razi w nocy, 9 w kuchni nad blatem i nie zapalam oświetlenia
    głównego.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 110. Data: 2012-12-30 19:16:46
    Od: Padre <P...@n...net>

    > I psy go nie wlaczaja co chwile, czy to gatunek "domator" - nie hasa po
    > ogrodzie bez potrzeby :-)

    Domatory wyrafinowane choć rasy bojowej, śpiące pod kocykiem z głową na
    podusi. Zimą szybkie siku i powrót przed kominek:)