  • Data: 2010-09-17 09:59:17
    Temat: Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze
    Od: shg <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Wrz, 21:23, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Są indywidua męskie, są też żeńskie. Jedne i drugie
    > mogą być zdolne. A jak nie wiedomo jakie są, to są nijakie.
    W języku polskim jak nie wiadomo jakie są, to nie wiadomo, a jak nie
    są ani męskie, ani żeńskie, to są nijakie.

    > To nie ma większego znaczenia. Właściwie nie ma żadnego. Ważne
    > jest tylko to, że cała energia elektryczna zamienia się w ciepło
    > wydmuchiwanego powietrza (nie mylić z temperaturą). A przede
    > wszystkim to, że farelka lepiej grzeje od odkurzacza.

    Stwierdziłeś że odkurzacz musi przetłaczać tysiące razy więcej
    powietrza powołując się na moc silnika, chciałem się do tego odnieść,
    przy okazji zweryfikowałam też mój strzał, również nietrafiony.

    > Jak przytkany, to tak. Ale o tym było od samego początku -- to tylko
    > moc szczytowa, niespecjalnie długo się utrzymująca.

    Nie tylko jak się go przytka, często używałem odkurzacza do zasysania
    wiórów w trakcie wiercenia, pracował ponad pół godziny praktycznie nie
    zatkany i dmuchał bardzo ciepłym powietrzem. Zresztą koledzy
    zmierzyli, wychodzi grubo powyżej kilowata, to całkiem niezły
    grzejnik. To że nie dmucha ciepłym zaraz po włączeniu to zasługa dużej
    pojemności cieplnej.