  • Data: 2012-08-10 00:30:01
    Temat: Re: Żarówki LED
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik bartek szurgot napisał:

    > dodanie diody prostowniczej między mostkiem a kondensatorem może nieco
    > poprawić sytuację (i sprawność elektryczną). być może jednak będzie to
    > wymagało wymiany także rezystora...

    W tym wypadku jedynie by zaszkodziło, ten kondensator jest szeregowo ,
    mostek musi być bo albo diody by poprzebijało napięcie wsteczne albo po
    kilku okresach zasilania kondensator by się naładował i przestał
    przewodzić. Diody mrugają bo połączone są szeregowo przez co odpalają
    się przy dość wysokim napięciu i świecą bardzo krótki wycinek sinusoidy.
    Ja te mruganie widzę kątem oka.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html