  • Data: 2012-08-11 09:52:15
    Temat: Re: Żarówki LED
    Od: grg12 <g...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, August 10, 2012 11:55:48 PM UTC+2, AlexY wrote:

    > Podobnie jak świetlówka
    >
    > trzeba być audiofilem.... eee... optofilem? :) żeby to przeszkadzało

    Dlatego świetlówki zwykle pracują po dwie - z przesunięciem fazowym. Niedawno
    próbowałem przerobić lampę oświetlającą pole robocze frezarki z halogenu (chodzi o
    ciepło - lampa niepotrzebnie podgrzewa frezarkę a na dodatek można się poparzyć o
    gorący klosz) na diodowe - do testów dostałem LED (AW3231) który podłącza się
    bezpośrednio do sieci (no prawie - na płytce jest parę rezystorów i kondensator, z
    tego co wiem ten chip zawiera dwa połączone antyrównolegle łańcuchy zwykłych LED).
    Świeciło pięknie - ale efekt stroboskopy był bardzo silny (nie mierzyliśmy
    wypełnienia impulsów prądu ale podejrzewam że było bardzo małe). Kompletna żarówka
    diodowa dobrej klasy zauważalnego efektu stroboskopowego nie generowała...