  • Data: 2019-09-25 07:15:29
    Temat: Re: Zapraszam - wirtualne muzeum - polskie telefony
    Od: "Piotr C." <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Długo tutaj nie pisałem, dlatego nie będe przeklejał wszystkich newsletterów,
    natomiast przypomnę co jest ciekawego i co się zmieniło:
    1. Literatura - troche tego się nazbierało, zwłaszcza polecam albumy RWT i Telos.
    http://telesfor99.org/inne/historyczne-publikacje/

    2. Automaty wrzutowe jak i na karty - są już całkiem-całkiem opracowane, sporo zdjęć
    itd. Nawet filmik z działania AW-7.
    http://telesfor99.org/automaty/wrzutowe/
    http://telesfor99.org/automaty/na-karty/
    Są też sąsiednie opracowania - żetony, budki telefoniczne (galeria) itd.

    3. Telefony - też już nieźle opracowane, w zasadzie nie spodziewam się żadnych
    większych poprawek bo nie mam więcej źródeł.
    http://telesfor99.org/telefony-modele/
    Natomiast szczególnie polecam "pozostałe" bo są tam modele o których wielu z Was nie
    słyszało. Takiego Cyklamena np. jeszcze pare lat temu oglądałem z wypiekami na twarzy
    na stronie telemuzeum UKE - jedna sztuka gdzieś w depozycie w Radomiu. Dzisiaj mamy
    kilka jako chyba jedyni kolekcjonerzy.
    http://telesfor99.org/telefony-modele/pozostale/

    4. Z ostatniego newslettera - wkładka W66 obchodzi 50-te urodziny i dalej jest w
    produkcji: http://telesfor99.org/telefony-modele/czesci-telefon
    iczne/#w66

    5. Tulipan - produkowany jeszcze do niedawna w Rosji - zagadka rozwiązana.
    http://telesfor99.org/inne/sladami-tulipana/

    6. Już nie będe zanudzał tym że mamy różne rzadko spotykane wersje kolorystyczne,
    opracowaliśmy technikę odnawiania ze stanu śmietnikowego do lepszego niż fabryczny
    itd... W każdym razie jeśli kogoś ciekawią nasze telefony z PRL to jest tam prawie
    wszystko. Wielkich aktualizacji już raczej nie będzie i pora chyba poszukać nowego
    hobby :)

    No i przede wszystkim, jeśli ktokolwiek ma stare foldery, książki itd, czy po prostu
    luźne informacje - byłbym wdzięczny za pamięć.

    pozdrawiam