-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Patryk <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zapieczona ośka
Date: Thu, 5 Aug 2010 17:09:39 +0000 (UTC)
Organization: ATMAN
Lines: 59
Message-ID: <i3er8j$al2$2@node2.news.atman.pl>
References: <i3c87n$aiv$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089078073206.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: node2.news.atman.pl 1281028179 10914 89.78.73.206 (5 Aug 2010 17:09:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Aug 2010 17:09:39 +0000 (UTC)
User-Agent: tin/1.9.2-20070201 ("Dalaruan") (UNIX) (Linux/2.6.22-16-generic (i686))
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2301857
[ ukryj nagłówki ]Tata <k...@k...net.pl> wrote:
> W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła się (zatarła) ośka
> ramienia, rurka żelazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz
> szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i
> mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na ośkę "Penetrusem",
> strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na
> obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukałem też w
> pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w
> skuteczność operacji. Czy ktoś z Grupowiczów ma jakiś sprawdzony sposób,
> żebym mógł odblokować tą zapieczoną ośkę?
Nie mam przed oczami elementu, o którym piszesz, ale sprawdzony sposób
to:
-WD-40
-wibracje, uderzenia, udary
-czas.
Niestety, chemia działa przeciw nam - produkty korozji mają WIĘKSZĄ objętość
od materiału, który koroduje, który powoduje wytworzenie się luzu ujemnego
(ścicku).
Żaden środek nie usunie Ci rdzy ze szczeliny, ale może ją zmiękczyć.
Dlatego należy możliwie często uderzać młotkiem. Ja moczyłem tydzień i co
kilka-kilkanaście godzin naparzałem młotkiem z różnych stron uważając,
żeby tym uderzaniem nie pogorszyć - idzie jedynie o wibracje, których
zadaniem jest doprowadzenie WD-40 wszędzie i ewentualnie zmielenie
produktów korozji.
Podczas odkręcania można gwałtownie podgrzać element zewnętrzny.
Należy to zrobić gwałtownie i możliwie dużą temperaturą, ponieważ
zalezy nam na rozszerzeniu elementu zewnętrznego bez rozszerzania elementu
wewnętrznego. Potraktowałem palnikiem gazowym na propan butan przez
dosłownie kilkanaście sekund i od razu próbować odkręcać.
Wysoka temperatura również zmiękczy produkty korozji.
Powodzenia!
--
Patryk
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.10 19:11 Tata
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=