eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapieczona ośka › Re: Zapieczona ośka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Patryk <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zapieczona ośka
    Date: Thu, 5 Aug 2010 17:09:39 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN
    Lines: 59
    Message-ID: <i3er8j$al2$2@node2.news.atman.pl>
    References: <i3c87n$aiv$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089078073206.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1281028179 10914 89.78.73.206 (5 Aug 2010 17:09:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Aug 2010 17:09:39 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/1.9.2-20070201 ("Dalaruan") (UNIX) (Linux/2.6.22-16-generic (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2301857
    [ ukryj nagłówki ]

    Tata <k...@k...net.pl> wrote:
    > W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła się (zatarła) ośka
    > ramienia, rurka żelazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz
    > szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i
    > mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na ośkę "Penetrusem",
    > strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na
    > obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukałem też w
    > pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w
    > skuteczność operacji. Czy ktoś z Grupowiczów ma jakiś sprawdzony sposób,
    > żebym mógł odblokować tą zapieczoną ośkę?

    Nie mam przed oczami elementu, o którym piszesz, ale sprawdzony sposób
    to:
    -WD-40
    -wibracje, uderzenia, udary
    -czas.

    Niestety, chemia działa przeciw nam - produkty korozji mają WIĘKSZĄ objętość
    od materiału, który koroduje, który powoduje wytworzenie się luzu ujemnego
    (ścicku).
    Żaden środek nie usunie Ci rdzy ze szczeliny, ale może ją zmiękczyć.
    Dlatego należy możliwie często uderzać młotkiem. Ja moczyłem tydzień i co
    kilka-kilkanaście godzin naparzałem młotkiem z różnych stron uważając,
    żeby tym uderzaniem nie pogorszyć - idzie jedynie o wibracje, których
    zadaniem jest doprowadzenie WD-40 wszędzie i ewentualnie zmielenie
    produktów korozji.

    Podczas odkręcania można gwałtownie podgrzać element zewnętrzny.
    Należy to zrobić gwałtownie i możliwie dużą temperaturą, ponieważ
    zalezy nam na rozszerzeniu elementu zewnętrznego bez rozszerzania elementu
    wewnętrznego. Potraktowałem palnikiem gazowym na propan butan przez
    dosłownie kilkanaście sekund i od razu próbować odkręcać.
    Wysoka temperatura również zmiękczy produkty korozji.

    Powodzenia!

    --
    Patryk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 12.08.10 19:11 Tata

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: