-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Patryk <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zapieczona ośka
Date: Thu, 5 Aug 2010 17:09:39 +0000 (UTC)
Organization: ATMAN
Lines: 59
Message-ID: <i3er8j$al2$2@node2.news.atman.pl>
References: <i3c87n$aiv$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089078073206.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: node2.news.atman.pl 1281028179 10914 89.78.73.206 (5 Aug 2010 17:09:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Aug 2010 17:09:39 +0000 (UTC)
User-Agent: tin/1.9.2-20070201 ("Dalaruan") (UNIX) (Linux/2.6.22-16-generic (i686))
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2301857
[ ukryj nagłówki ]Tata <k...@k...net.pl> wrote:
> W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła się (zatarła) ośka
> ramienia, rurka żelazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz
> szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i
> mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na ośkę "Penetrusem",
> strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na
> obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukałem też w
> pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w
> skuteczność operacji. Czy ktoś z Grupowiczów ma jakiś sprawdzony sposób,
> żebym mógł odblokować tą zapieczoną ośkę?
Nie mam przed oczami elementu, o którym piszesz, ale sprawdzony sposób
to:
-WD-40
-wibracje, uderzenia, udary
-czas.
Niestety, chemia działa przeciw nam - produkty korozji mają WIĘKSZĄ objętość
od materiału, który koroduje, który powoduje wytworzenie się luzu ujemnego
(ścicku).
Żaden środek nie usunie Ci rdzy ze szczeliny, ale może ją zmiękczyć.
Dlatego należy możliwie często uderzać młotkiem. Ja moczyłem tydzień i co
kilka-kilkanaście godzin naparzałem młotkiem z różnych stron uważając,
żeby tym uderzaniem nie pogorszyć - idzie jedynie o wibracje, których
zadaniem jest doprowadzenie WD-40 wszędzie i ewentualnie zmielenie
produktów korozji.
Podczas odkręcania można gwałtownie podgrzać element zewnętrzny.
Należy to zrobić gwałtownie i możliwie dużą temperaturą, ponieważ
zalezy nam na rozszerzeniu elementu zewnętrznego bez rozszerzania elementu
wewnętrznego. Potraktowałem palnikiem gazowym na propan butan przez
dosłownie kilkanaście sekund i od razu próbować odkręcać.
Wysoka temperatura również zmiękczy produkty korozji.
Powodzenia!
--
Patryk
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.10 19:11 Tata
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=