  • 31. Data: 2017-02-14 22:00:17
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):

    > Kto z was uruchamiał auto z korby.

    Co prawda to nie korba ale godzi się przypomnieć że 126p miewał
    specjalnie dokładane kółeczko na linkę z rączką. Chyba nie ma Polaka w
    wieku 60+ który by sobie nie szarpnął :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2017-02-14 22:15:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Feb 2017 16:22:01 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Hello viktorius,
    >
    > Tuesday, February 14, 2017, 4:03:12 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tu masz spychacz: https://www.youtube.com/watch?v=1mtVYu-pG4c

    To i benzyne i ropę trzeba było mieć zatankowaną...
    Rozwiązania na czasy dobrobytu ;)

  • 33. Data: 2017-02-14 22:30:40
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-02-13 22:24, Gil wrote:

    > Wysyłam ten post co pięć lat.
    > Kto z was uruchamiał auto z korby.
    > Jeszcze Skoda 100L potrafiła sie tak uruchomić.

    pamietam ze w nysie krecilem korba, majac jakies kilkanascie lat

  • 34. Data: 2017-02-15 08:54:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lutego 2017 15:14:55 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ciężarówki? Raczej ruskie spychacze...

    DT rosjskie tak miały

    Pełno tego było. Te DT to na kazdym PGR-e, SKR-e były
    Melioracje tym robili.
    Jeszcze teraz na cegielni u nas taki widziałem

  • 35. Data: 2017-02-15 08:58:12
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-14 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:

    > To i benzyne i ropę trzeba było mieć zatankowaną...
    > Rozwiązania na czasy dobrobytu ;)

    W czasach gdy rozruszniki nie dawały rady, akumulatory były trudno
    dostępne, takie rozwiązanie było zbawienne. Silnik pomocniczy pewnie i
    na rozpuszczalniku by poszedł, więc w każdej zagrodzie znajdziesz
    paliwo. Takie silniki po odpaleniu nie potrzebują prądu, są całkowicie
    mechaniczne, póki ma paliwo i powietrze to będzie pracować.

    Ruskie wiedzieli co na stepie jest dostepne a co nie :)

    --
    viktorius

  • 36. Data: 2017-02-15 09:00:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lutego 2017 16:03:14 UTC+1 użytkownik viktorius napisał:

    > Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego
    > silnika spalinowego
    > https://www.youtube.com/watch?v=5hISlTfXRzk
    > Silniczek pomocniczy brzmi dwusuwowo :)

    Pamiętam z dzieciństwa traktor- chyba lanz buldog- aby go odpalić zdejmowało się
    kierownicę, wkładało w odpowiednie miejsce w okolicy silnika i kręcąc odpalało.
    Tak wersja korby.
    Korbą Żuka wielokrotnie odpalałem. Potem mieliśmy Tarpana ale tam już nie pamiętam
    czy korba była.
    Korbe chyba od Żuka mam do dzisiaj gdzieś w przydasiach

  • 37. Data: 2017-02-15 09:10:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-14 o 19:38, RadoslawF pisze:

    > Sugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KM
    > jest równie niskoprężny jak ponad czterolitrowy mający 85KM ?
    > Sprawdź sobie na ile różne mają stopnie sprężania.

    Rozróżniasz tylko diesla od zapłonu iskrowego.
    Ale podział silników jest bardzie zróżnicowany, wyguglaj o co chodzi z
    silnikiem srednioprężnym, jak tam jest zapalana mieszanka
    paliwowo-powietrzna i dopiero wróć tutaj.

    --
    viktorius

  • 38. Data: 2017-02-15 09:57:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Co prawda to nie korba ale godzi się przypomnieć że 126p miewał
    >specjalnie dokładane kółeczko na linkę z rączką. Chyba nie ma Polaka
    >wieku 60+ który by sobie nie szarpnął :)

    Mysle, ze jest pelno - to trzeba bylo sobie kupic i zainstalowac,
    pomysl dobry, ale pewnie 90% nie mialo.

    J.

  • 39. Data: 2017-02-15 10:18:59
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-15 o 09:00, Kris pisze:

> [...]
    czy korba była.
    > Korbe chyba od Żuka mam do dzisiaj gdzieś w przydasiach

    Gdy Tarpan miał silnik S-21 od Żuka, to była korba, jak 1500 FSO to już nie.

    --
    viktorius

  • 40. Data: 2017-02-15 11:52:39
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Mysle, ze jest pelno - to trzeba bylo sobie kupic i zainstalowac, pomysl
    > dobry, ale pewnie 90% nie mialo.

    Za to zapewne chociaż raz użyło kija od szczotki w celu uruchomienia
    silnika. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba