-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!op
al.futuro.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.ne
ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Kierowca" <K...@O...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <51029c1a$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
<kdugvu$mau$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<5102cb52$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
<x...@n...atman.pl>
<5102e139$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<ke3p0h$d5u$1@node2.news.atman.pl>
<51057438$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
<ke3ugl$nm0$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Zapach - chyba sprzęgło?
Date: Sun, 27 Jan 2013 20:38:37 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 33
Message-ID: <5105822f$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.135.4
X-Trace: 1359315503 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1303 95.49.135.4:1697
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2481181
[ ukryj nagłówki ]>> Bardzo Ci dziękuję, Twoje wyjaśnienie mnie przekonuje.
>> Jednakże przeglądając Internet natrafiłem na stronę:
>> http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzyni
a-biegow/251661,Jak-sprawdzic-stan-sprzegla-bez-wyjm
owania-silnika-lub-skrzyni-biegow.html
>>
>> w której jako groźna jest opisana metoda, w której pojazd poddaje się
>> testowi podczas jazdy.
>> Gdybyś znalazł chwilę i mógł się odnieść do tego testu, to byłbym
>> wdzięczny.
>>
>
> Oczywiście że jest groźna dla dogorywającego sprzęgła, ale mniej groźna
> niż test na postoju, gdzie to zanim dojdzie do testu właściwego, zachodzi
> proces zesprzęglenia silnika i skrzyni - okładziny trą o siebie zanim
> sprzęgło osiągnie zdolność przenoszenia momentu obrotowego.
>
> Powyższe "groźne" oznacza że w przypadku słabego sprzęgła dochodzi do
> uślizgu, a tym samym wydzielaniu dużej ilości energii na sprzęgle, co
> powoduje jego spalenie. Test należy przerwać szybko po zauważeniu uślizgu
> w każdym przypadku. Należy minimalizować jego wystąpienie, jeżeli pojawia
> się ono w przypadku normalnej eksploatacja(a takim przypadkiem jest
> wciśnięcie gazu do dechy przy prędkości ~100km/h) to należy się tym
> zainteresować.
Dziękuję jeszcze raz.
Muszę przyznać, że mam coraz więcej wątpliwości.
Z jednej strony właściwie żadnego testu nie powinienem robić,
bo przy moim zbyt małym doświadczeniu każdy test jest groźny.
Z drugiej strony w różnych miejscach czytałem, że ze ślizgającym
się sprzęgłem nie należy jeździć, bo potem koszt naprawy będzie
większy.
A samochód, podobnie jak komputer, powinien być nie tylko
dla znających szczegółowo wnętrze. :(
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=