eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapach - chyba sprzęgło?Re: Zapach - chyba sprzęgło?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!op
    al.futuro.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.ne
    ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Kierowca" <K...@O...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <51029c1a$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <kdugvu$mau$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5102cb52$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <x...@n...atman.pl>
    <5102e139$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke3p0h$d5u$1@node2.news.atman.pl>
    <51057438$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke3ugl$nm0$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Zapach - chyba sprzęgło?
    Date: Sun, 27 Jan 2013 20:38:37 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 33
    Message-ID: <5105822f$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.135.4
    X-Trace: 1359315503 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1303 95.49.135.4:1697
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2481181
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Bardzo Ci dziękuję, Twoje wyjaśnienie mnie przekonuje.
    >> Jednakże przeglądając Internet natrafiłem na stronę:
    >> http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzyni
    a-biegow/251661,Jak-sprawdzic-stan-sprzegla-bez-wyjm
    owania-silnika-lub-skrzyni-biegow.html
    >>
    >> w której jako groźna jest opisana metoda, w której pojazd poddaje się
    >> testowi podczas jazdy.
    >> Gdybyś znalazł chwilę i mógł się odnieść do tego testu, to byłbym
    >> wdzięczny.
    >>
    >
    > Oczywiście że jest groźna dla dogorywającego sprzęgła, ale mniej groźna
    > niż test na postoju, gdzie to zanim dojdzie do testu właściwego, zachodzi
    > proces zesprzęglenia silnika i skrzyni - okładziny trą o siebie zanim
    > sprzęgło osiągnie zdolność przenoszenia momentu obrotowego.
    >
    > Powyższe "groźne" oznacza że w przypadku słabego sprzęgła dochodzi do
    > uślizgu, a tym samym wydzielaniu dużej ilości energii na sprzęgle, co
    > powoduje jego spalenie. Test należy przerwać szybko po zauważeniu uślizgu
    > w każdym przypadku. Należy minimalizować jego wystąpienie, jeżeli pojawia
    > się ono w przypadku normalnej eksploatacja(a takim przypadkiem jest
    > wciśnięcie gazu do dechy przy prędkości ~100km/h) to należy się tym
    > zainteresować.

    Dziękuję jeszcze raz.
    Muszę przyznać, że mam coraz więcej wątpliwości.
    Z jednej strony właściwie żadnego testu nie powinienem robić,
    bo przy moim zbyt małym doświadczeniu każdy test jest groźny.
    Z drugiej strony w różnych miejscach czytałem, że ze ślizgającym
    się sprzęgłem nie należy jeździć, bo potem koszt naprawy będzie
    większy.
    A samochód, podobnie jak komputer, powinien być nie tylko
    dla znających szczegółowo wnętrze. :(

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: