-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Albercik <n...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zapach - chyba sprzęgło?
Date: Sun, 27 Jan 2013 20:17:40 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 25
Message-ID: <ke3ugl$nm0$1@node1.news.atman.pl>
References: <51029c1a$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
<kdugvu$mau$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<5102cb52$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
<x...@n...atman.pl>
<5102e139$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<ke3p0h$d5u$1@node2.news.atman.pl>
<51057438$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 093105223012.rybnik.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1359314261 24256 93.105.223.12 (27 Jan 2013 19:17:41
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Jan 2013 19:17:41 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
In-Reply-To: <51057438$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2481178
[ ukryj nagłówki ]W dniu 27.01.2013 19:39, Kierowca pisze:
>
> Bardzo Ci dziękuję, Twoje wyjaśnienie mnie przekonuje.
> Jednakże przeglądając Internet natrafiłem na stronę:
> http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzyni
a-biegow/251661,Jak-sprawdzic-stan-sprzegla-bez-wyjm
owania-silnika-lub-skrzyni-biegow.html
>
> w której jako groźna jest opisana metoda, w której pojazd poddaje się
> testowi podczas jazdy.
> Gdybyś znalazł chwilę i mógł się odnieść do tego testu, to byłbym
> wdzięczny.
>
Oczywiście że jest groźna dla dogorywającego sprzęgła, ale mniej groźna
niż test na postoju, gdzie to zanim dojdzie do testu właściwego,
zachodzi proces zesprzęglenia silnika i skrzyni - okładziny trą o siebie
zanim sprzęgło osiągnie zdolność przenoszenia momentu obrotowego.
Powyższe "groźne" oznacza że w przypadku słabego sprzęgła dochodzi do
uślizgu, a tym samym wydzielaniu dużej ilości energii na sprzęgle, co
powoduje jego spalenie. Test należy przerwać szybko po zauważeniu
uślizgu w każdym przypadku. Należy minimalizować jego wystąpienie,
jeżeli pojawia się ono w przypadku normalnej eksploatacja(a takim
przypadkiem jest wciśnięcie gazu do dechy przy prędkości ~100km/h) to
należy się tym zainteresować.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=