eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapach - chyba sprzęgło?Re: Zapach - chyba sprzęgło?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zapach - chyba sprzęgło?
    Date: Sun, 27 Jan 2013 20:17:40 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 25
    Message-ID: <ke3ugl$nm0$1@node1.news.atman.pl>
    References: <51029c1a$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <kdugvu$mau$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5102cb52$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <x...@n...atman.pl>
    <5102e139$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke3p0h$d5u$1@node2.news.atman.pl>
    <51057438$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 093105223012.rybnik.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1359314261 24256 93.105.223.12 (27 Jan 2013 19:17:41
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Jan 2013 19:17:41 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    In-Reply-To: <51057438$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2481178
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 27.01.2013 19:39, Kierowca pisze:

    >
    > Bardzo Ci dziękuję, Twoje wyjaśnienie mnie przekonuje.
    > Jednakże przeglądając Internet natrafiłem na stronę:
    > http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzyni
    a-biegow/251661,Jak-sprawdzic-stan-sprzegla-bez-wyjm
    owania-silnika-lub-skrzyni-biegow.html
    >
    > w której jako groźna jest opisana metoda, w której pojazd poddaje się
    > testowi podczas jazdy.
    > Gdybyś znalazł chwilę i mógł się odnieść do tego testu, to byłbym
    > wdzięczny.
    >

    Oczywiście że jest groźna dla dogorywającego sprzęgła, ale mniej groźna
    niż test na postoju, gdzie to zanim dojdzie do testu właściwego,
    zachodzi proces zesprzęglenia silnika i skrzyni - okładziny trą o siebie
    zanim sprzęgło osiągnie zdolność przenoszenia momentu obrotowego.

    Powyższe "groźne" oznacza że w przypadku słabego sprzęgła dochodzi do
    uślizgu, a tym samym wydzielaniu dużej ilości energii na sprzęgle, co
    powoduje jego spalenie. Test należy przerwać szybko po zauważeniu
    uślizgu w każdym przypadku. Należy minimalizować jego wystąpienie,
    jeżeli pojawia się ono w przypadku normalnej eksploatacja(a takim
    przypadkiem jest wciśnięcie gazu do dechy przy prędkości ~100km/h) to
    należy się tym zainteresować.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: