eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapach - chyba sprzęgło?Re: Zapach - chyba sprzęgło?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: "Kierowca" <K...@O...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <51029c1a$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <kdugvu$mau$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5102cb52$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <x...@n...atman.pl>
    <5102e139$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke3p0h$d5u$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Zapach - chyba sprzęgło?
    Date: Sun, 27 Jan 2013 19:39:04 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 32
    Message-ID: <51057438$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.135.4
    X-Trace: 1359311928 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1297 95.49.135.4:1462
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2481175
    [ ukryj nagłówki ]

    >>> Toczysz sie powoli na jedynce, wrzucasz trójkę i gazu. Jeśli silnik na
    >>> początku się zdławi i potem zacznie powoli się rozkręcać - jest ok.
    >>> Jeśli obroty podskoczą od razu po wciśnięciu gazu, to sprzęgło się
    >>> ślizga.

    >> Czy powyższa metoda jest bezpieczniejsza i dlaczego?

    > Jest bezpieczniejsza, a dlatego iż w przytoczonej przez Ciebie metodzie:
    > "wystarczy postawić samochód na równej, prostej drodze, zaciągnąć hamulec
    > ręczny i/lub wrzucić trzeci/wyższy bieg. Następnie spróbować ruszyć,
    > delikatnie odejmując nogę z pedału sprzęgła"
    >
    > jest moment kiedy to silnik się kręci, koła się nie kręcą(ręczny) sprzęgło
    > nie do końca puszczone(delikatnie puszczasz) - czyli na sprzęgle jest
    > tracona cała generowana przez silnik moc, a Ty nie mając doświadczenia w
    > obsłudze samochodu("Słabo znam się na samochodach") możesz nie w porę
    > zauważyć że coś jest nie tak i nie zdążysz na czas odpuścić test. Jak
    > sprzęgło byłoby słabe to je spalisz do końca.
    >
    > W teście podczas jazdy, silnik i koła są w ruchu, a sprzęgło do końca
    > puszczone, test ma za zadanie sprawdzić czy maksymalny moment obrotowy
    > jest przenoszony przez sprzęgło, a nie czy jesteś wystarczająco dobrym
    > kierowcą aby załączyć(czy wyłączyć) sprzęgło przy maksymalnym momencie
    > obrotowym.

    Bardzo Ci dziękuję, Twoje wyjaśnienie mnie przekonuje.
    Jednakże przeglądając Internet natrafiłem na stronę:
    http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzyni
    a-biegow/251661,Jak-sprawdzic-stan-sprzegla-bez-wyjm
    owania-silnika-lub-skrzyni-biegow.html
    w której jako groźna jest opisana metoda, w której pojazd poddaje się
    testowi podczas jazdy.
    Gdybyś znalazł chwilę i mógł się odnieść do tego testu, to byłbym wdzięczny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: