    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zamiennik elektrozaworu, dostępny w Polsce
    Date: Mon, 30 Jan 2023 11:20:39 +0100

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Cewki, zgadza się. A właściwie to problem jest z elementem który blokuje
    > obracanie się cewki, a który jest/był wybrzuszeniem na plastikowej
    > obudowie które to się "ścieło"...no nic. Dzięki za kierunek, poszukam
    > coś podobnego.

    Czyli cewka działa, a uszkodzenie jest mechaniczne, z zewnątrz? Nie da
    się tego jakoś naprawić? A przy okazji poprawić konstrukcję, by nie
    dochodziło do recydywy. Nowa też sie pewnie znajdzie gdzieś blisko,
    dużo tego widzę. Przy poszukiwaniach warto podać średnicę (tu chyba 9 mm).

    > A tak swoją drogą to cena za taką cewkę (10W) 200-400zł to normalna cena
    > za taką rzecz? Przy cenie 500-700zł (z zaworem) to zakładam że te rzeczy
    > się po prostu nie psują za często?

    W pralce za komuny jednak mi te cewki padały. W nowym ustroju musiałem
    wymienić cewkę w aplikatorze zimnego kleju. Ale to już z tego powodu,
    że ktoś podłączył za wysokie napięcie. Głowica klejowa kosztuje setki
    euro, więc cewka też musiała mieć słuszną cenę. Jak ją przysłali, to
    się okazało, że jest taka sama, jak cewki do zaworów pneumatycznych.
    Trzeba więc przyjąć, że "normalna" cena zależy od przeznacznia cewki.
    W mojej pralce były trzy elektrozawory, trudno uwierzyć, że ich wartość
    łączna wynosiła 2000 zł.

    Aha, jeszcze jedno mi się przypomniało pod wpływem tego kleju. Cewki 24V
    mogą być AC i DC. Tak jak przekaźniki i styczniki. W pralkopodobnych
    zastosowaniach będzie raczej AC, ale cewka od kleju mogła przełączać
    wiatry nawet częściej niż sto razy na sekundę, więc DC.

    --
    Jarek