-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
om!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Zamek - zabytkowy schemat
References: <l4jcfl$rr4$1@node2.news.atman.pl>
<a...@4...com>
<l4jhdc$3tt$1@news.vectranet.pl> <l4roil$gpt$1@node1.news.atman.pl>
<l4rqrs$4eu$1@node2.news.atman.pl>
Organization: : : :
User-Agent: slrn/pre1.0.2-11 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Date: 30 Oct 2013 23:00:46 GMT
Lines: 42
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1383174046 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2154 77.253.217.116:33157
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:653994
[ ukryj nagłówki ]Pan Jakub Rakus napisał:
>> Kiedyś (dawno temu i nieprawda...) czytałem o hamulcach w pociągach...
>> jest tak, że aby zahamować, trzeba wtłoczyć ciśnienie w przewody.
>> Minusem tej sytuacji jest, że w razie awarii i braku ciśnienia, nie
>> będzie jak zahamować (tak, wiem, że są inne obwody, czy co tam). Aby to
>> następowało automatycznie, to do jazdy układ pod ciśnieniem, a w razie
>> awarii i spadku ciśnienia następuje samoczynne hamowanie składu - taki
>> był głos. Ale to naprawdę bardzo dawno temu czytałem, więc mogłem
>> przekręcić szczegóły, jednakże zapamiętałem podejście do stanu rzeczy -
>> właśnie, aby hamowało, gdy ciśnienie w układzie zaniknie... Może ktoś
>> koło takiego podejścia się kręcił?
>
> Kręcę się koło tego na co dzień w robocie. Obecnie na całym świecie
> używa się samoczynnych hamulców zespolonych według pomysłu pana
> Westinghouse'a - spadek ciśnienia w przewodzie głównym powoduje
> hamowanie (czyli również w sytuacji awaryjnej np. rozerwanie składu,
> nieszczelności), ale uwaga - wcześniej zbiorniki hamulcowe w pojeździe
> muszą być nabite! Bo to działa tak, że na pojeździe (wagonie) jest sobie
> zbiornik hamulcowy i zawór rozrządczy - podajemy ciśnienie na przewód
> główny, zawór rozrządczy powoduje po pierwsze odhamowanie (upuszczenie
> powietrza z cylindra hamulcowego), po drugie nabicie zbiornika
> hamulcowego, żeby było możliwe kolejne hamowanie. Jak spada ciśnienie w
> przewodzie głównym to zawór rozrządczy kieruje powietrze ze zbiornika
> hamulcowego do cylindra hamulcowego i mamy hamowanie.
Mnie zawsze intrygował ten gościu, co na stacji chodzi wzdłuż pociągu
z takim młotkiem na długim kiju i wali nim w każde koło. Podobno gdy
ktoś go pytał, po co to tak, to odpowiedział, że gdy go do roboty
przyjmowali, to wiedział. A teraz już nie pamięta. Kto inny twierdził,
że to jest sprawdzanie hamulców, czy odbiły. Więc sam nie wiem.
Jarek
--
-- Przychodził do mnie -- zaczął Szwejk obszernie -- pewien dobry człowiek,
niejaki Hofmann, i ten Hofmann zawsze twierdził, że sygnały alarmowe
w pociągach nigdy nie funkcjonują, jednym słowem, że to na nic, choć się
i pociągnie za taką rączkę. Ja, prawdę powiedziawszy, nigdy się takimi
rzeczami nie interesowałem, ale skorom już na ten sygnał alarmowy zwrócił
tutaj uwagę, to chciałbym wiedzieć, jak się rzeczy mają, bo może się zdarzyć,
że trzeba będzie pociągnąć.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.13 00:53 ACMM-033
- 31.10.13 18:58 Jakub Rakus
- 31.10.13 19:07 Jakub Rakus
- 31.10.13 23:34 k...@g...com
- 02.11.13 15:51 ACMM-033
- 02.11.13 18:44 Jakub Rakus
- 02.11.13 18:46 Jakub Rakus
- 02.11.13 22:09 ACMM-033
- 02.11.13 22:13 ACMM-033
- 11.11.13 21:51 Tomasz Szcześniak
- 11.11.13 22:27 J.F.
- 11.11.13 23:52 Jarosław Sokołowski
- 12.11.13 16:22 Tomasz Szcześniak
- 12.11.13 20:14 Jarosław Sokołowski
- 12.11.13 20:58 ACMM-033
Najnowsze wątki z tej grupy
- zabawa czatem :)
- Modernizacja instalacji elektrycznej w wielkiej płycie
- Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- RF-Harvester
- jest taki kryzys panie
- Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- Lutowanie linek szczotek węglowych w silniku odkurzacza
- Lutowalność połączeń
- mini 400 atari
- Manipulator Satel CA-10-KLED -- CLK, DATA, i... dupa
- Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- śrubka masy
- Ciekawostka na dziś lock bity
- [OT] napisy w YT
- Było 83V
Najnowsze wątki
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-15 Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- 2025-08-11 Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- 2025-08-14 bateria 6000mAh
- 2025-08-11 ,,dwie za 25" - Gadająca papuga wsypała gang handlarzy narkotyków
- 2025-08-11 Zhakowano eSIMy! Ale (na razie) się nie martw
- 2025-08-18 ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- 2025-08-18 Estakada w Chorzowie
- 2025-08-15 otwarcie obwodnicy Lęborka
- 2025-08-14 zjebane małe ronda
- 2025-08-14 JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- 2025-08-14 Kostomłoty
- 2025-08-12 Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!
- 2025-08-11 Transponder RFID