    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zamek - zabytkowy schemat
    Date: Mon, 28 Oct 2013 00:12:46 +0100

    W dniu 2013-10-27 22:31, A.L. pisze:

    > Co si sie.... Czas zycia lampy elektronowej przy stalym uzytku to
    > wiele tysiecy godzin.

    Ile to jest "wiele tysięcy"? 5000? To jest 208 dni.

    > Ja mam stare radia z oryginalnymi lampami spzred 50 lat

    Grają tak bez przerwy od 50 lat?

    To dlaczego w tekstach z tamtych lat, np.:

    http://bitsavers.trailing-edge.com/pdf/univac/1101/E
    RA-1101-f40-StatisticalEvaluation_Feb51.pdf
    ELEANOR M. McELWEE Statistical Evaluation of Life Expectancy of Vacuum
    Tubes Designed for Long-Life Operation, 1951

    piszą:

    have attempted to design a line of electron tubes which might
    safely be rated far beyond the customary 500 hours used
    to evaluate the life of radio receiving tubes".

    "W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, inżynierowie w całym
    przemyśle próbowali zaprojektować linię lamp elektronowych,
    których czas działania może być bezpiecznie oceniany
    jako daleko przekraczający zwykłe 500 godzin stosowane do oceny
    żywotności radiowych lamp odbiorczych".

    P.