  • 31. Data: 2010-02-17 15:41:30
    Temat: Re: Zamarzl hamulec
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Dlatego lepiej przez całą zime zaciągać ręczny przy parkowaniu (choć nie
    > koniecznie na całą noc, jak sie chcesz upierac) niż nie ruszać go w ogole.

    Chociaż raz coś mądrego napisałeś.

    I to jest święte!!! Ludzie, zaciągajcie hamulce ręczne przy parkowaniu!
    A jak nie zaciągacie, to cofnijcie się na kurs prawa jazdy, tam uczą że
    _zawsze_ się zaciąga a auto zostawia się na luzie!!!! Bieg służy do
    ruszania, nie do parkowania!!

  • 32. Data: 2010-02-17 21:08:24
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Maciek" <m...@X...pl> napisał w wiadomości
    > Racja, dodam jeszcze aby nie zostawiac samochodu na noc z zaciagnietym
    > recznym, wymiennie wystarczy sporadycznie przy postojach chocby na
    > swiatlach zaciagnac hamulec lekko np. na 1 zabek.

    Silnik też wystarczy żeby pracował przy 200rpm, wycieraczki moga poruszać
    sie 5cm...
    Skąd się biorą takie idiotyczne rady jak Twoja?

    Pozdr

  • 33. Data: 2010-02-17 21:11:39
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Torbut" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Niestety przez totalna glupote i nawyki pozostale z lata zaciagnalem
    > hamulec reczny na mrozie i koniec. Po 2 dniach samochod ani dygnie.
    > Dramaturgii dodaje takze to, ze pod sniegiem na ktorym stoi samochod jest
    > lod. Czy znacie jakies swojskie metody oprocz czekania na odwilz?
    > Pozdrawiam...

    Przez totoalna głupote to nie zostawiałeś auta przez cały czas na ręcznym, z
    tą głupotą to sam zacząłęś więc się nie obrażaj.
    Co do rad to laweta, mechanik, a docelowo prawidłowe używanie hamulca
    ręcznego jest najbezpieczniejszym wyjściem.

    Pozdr

  • 34. Data: 2010-02-18 18:14:50
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Filip KK zapodal(a):

    > A jak nie zaciągacie, to cofnijcie się na kurs prawa jazdy, tam uczą że
    > _zawsze_ się zaciąga a auto zostawia się na luzie!!!! Bieg służy do
    > ruszania, nie do parkowania!!

    a co złego jest w zostawieniu auta na biegu (z ręcznym lub bez, nieważne)?
    Zaciekawiłeś mnie.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 35. Data: 2010-02-18 19:52:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości
    > Filip KK zapodal(a):

    > a co złego jest w zostawieniu auta na biegu (z ręcznym lub bez, nieważne)?
    > Zaciekawiłeś mnie.

    w osobówce żadna.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 36. Data: 2010-02-18 19:56:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 17 Feb 2010 15:41:30 +0100, w <hlgv78$dn2$2@news.task.gda.pl>, Filip KK
    <n...@n...pl> napisał(-a):

> [...]
    > A jak nie zaciągacie, to cofnijcie się na kurs prawa jazdy, tam uczą że
    > _zawsze_ się zaciąga a auto zostawia się na luzie!!!! Bieg służy do

    Kiedyś znajomy musiał zostawić auto 300km od domu, bo zaciągnięty ręczny po
    podróży przyspawał mu się do bębnów (a dokładnie szczęki).

  • 37. Data: 2010-02-18 21:00:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 10:54:54 +0100, Torbut napisał(a):

> [...]
    > Dramaturgii dodaje takze to, ze pod sniegiem na ktorym stoi samochod
    > jest lod. Czy znacie jakies swojskie metody oprocz czekania na odwilz?

    Tak, dbać o samochód.
    Jakoś ja zaciągam i nie mam problemów.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 38. Data: 2010-02-18 21:01:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 11:17:33 +0100, krzysiek82 napisał(a):

    > raczej przez brak wiedzy, w zime auto zostawiamy na biegu i po sprawie,

    A potem tak, jak na Gubałówce mamy ludzi na sumieniu.

  • 39. Data: 2010-02-18 21:07:57
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Kuba (aka cita) napisal(a):

    > w osobówce żadna.

    no właśnie myślałem o osobówkach.
    Co nie zmienia faktu, że nie wiem też czemu miałoby to szkodzić w
    ciężarówkach.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 40. Data: 2010-02-18 22:40:17
    Od: Krasnal <m...@y...com>

    Zbylut pisze:

    > no właśnie myślałem o osobówkach.
    > Co nie zmienia faktu, że nie wiem też czemu miałoby to szkodzić w
    > ciężarówkach.

    Jeśli w czasie postoju spadnie ciśnienie w pneumatyce, nie zdołasz
    wcisnąć sprzęgła, żeby bieg wyłączyć (w Actrosie zawsze, w innych w
    przypadku "oparcia" się pojazdu na biegu).
    W rezultacie nie uruchomisz silnika.
    Hamulce również będą zaciśnięte.

    Maly.