  • 1. Data: 2015-08-04 22:23:39
    Temat: Zamaist wojen na OS-y...
    Od: Majka <k...@g...com>

    Upatrzyłam sobie telefon. Dla mnie bajka, spełnia moje wymagania jako słuchawka -
    wygląd, wielkość, po prostu marzenie.
    Ale marzenie moje o systemie operacyjnym jest niestety inne niż ma ta słuchawka.

    Czy jest możliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?
    Nie mówię o zmianie/upgrade wersji, tyko inny system, A vs W lub odwrotnie.

    Oczywiście sama nie dam rady, ale czy może są firmy, które mogą takie coś zrobić,
    czyli zmienić system operacyjny w telefonie odpłatnie?

    Majka

  • 2. Data: 2015-08-04 23:33:44
    Temat: Re: Zamaist wojen na OS-y...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 4 Aug 2015 13:23:39 -0700 (PDT), Majka
    <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > Oczywiście sama nie dam rady, ale czy może są firmy, które mogą t
    > akie coś zrobić, czyli zmienić system operacyjny w telefonie odpłat

    Zakładam, że Twoje pytanie nie jest jakąś prowokacją. Odpowiedź na
    nie jest: praktycznie nie da się. Niektóre peryferie współczesnego
    telefonu (czujniki, aparat itp.) wymagają dedykowanych sterowników,
    producent produkujący dany model z góry określa jaki OS będzie w tym
    telefonie ipod tego OSa przygotowuje soft. Teoretycznie mógłby
    przygotować soft pod dwa OSy ale to po prostu mu się nie opłaca i
    tego nie robi.
    Bywały grupy fascynatów, którzy własnymi siłami próbowalj
    "przenieść" inny OS do telefonu, który fabrycznie został wydany z
    innym. Różnie to wychodziło, najczęściej coś tam nie do końca
    działało np. nie działał aparat foto bo dokumentacja do układu foto
    nie była jawna (producent nie udostępnia).

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-08-04 23:46:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Majka"

[...]

    ---
    Producenci telefonów

  • 4. Data: 2015-08-05 07:30:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-08-04 o 22:23, Majka pisze:
    > Czy jest możliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?

    Marzenia...

    Może programiści wzięli by się w garść i dopracowali swoje wynalazki. :-)
    PO moich ostatnich "bojach" :-) mogę powiedzieć że:

    Android: masa softu wszelakiej maści, zalew reklam, niedoróbki - drobne
    acz wku... i oczywiście lagiiiii.

    Ios: "dziwny" walczy z problemami nie istniejącymi w gorszych systemach,
    dopracowany w szczegółach wedle swojej "dziwnej" ideologii, proste
    rzeczy jak odtwarzacz muzyki zakręcony jak muszla ślimaka :-) (wiem
    można się przyzwyczaić ale po co?) W kontekście dramatycznego
    przewartościowania faktycznie dobrze się sprawuje w temacie LANS :-)
    I tu nie mogę się powstrzymać :-)
    Mój 5c po wielu bojach i wizytach w serwisie w końcu doczekał się
    diagnozy: zepsuty dotyk, przy delikatnym nacisku na brzegach ekranu
    zaczyna żyć swoim życiem. O tyle ciekawe jest to że po wygaszeniu ekranu
    (zaniku napięcia) wszystko powracało do normy :-)
    Wielki szacun dla firmy za podejście do serwisowania. Sprzęt przyjmują
    na okaziciela wszystko jest w centralnej bazie. Nokia na rynku polskim
    wymaga gwarancji + dowód zakupu z numerem imei. XXI wiek w mordę.
    Przy okazji widziałem na własne oczy iphona który wygiął się i zdechł od
    wygrzania na słońcu. Podobno bateria tak spuchła że "wygła" :-)

    Windows: W porównaniu z symbianem niedopracowany, płynnie działa, czas i
    dodawane aplikacje nie zamulają, Mniejsze możliwości personalizacji niż
    android i podobno brak softu. Generalnie jest wszystko co potrzeba
    chociaż bardzo mnie boli olanie windowsa przez programistów UPC.
    Obiecanki cacanki...

    Generalnie wraz z nowymi modelami firmy celowo albo bezmyślnie
    wprowadzają "ulepszenia" przez które trzeba się wku... lub wydawać
    dodatkową kasę (zestawy słuchawkowe nokii nie dość że nie kompatybilne
    wstecz to okrojone z funkcjonalności)
    W iphonie żeby odrzucić połączenie trzeba teraz naciskać power ;-)

    Chyba się starzeję bo ta walka z "nowoczesną" elektroniką zaczyna mnie
    męczyć. Zaczynam tęsknić za NORMALNYMI telefonami :-)

    PS. Ostatnio dużo używałem nawigacji na androidzie i windowsie.
    Przez 6 godzin jazdy ładowarki samochodowe nie potrafiły "nakarmić"
    urządzeń. Pobór prądu jest większy niż ładowania.
    Czy istnieją takie które np. Lumie 1020 będą ładować podczas pracy
    nawigacji a nie tylko w wielkich bólach podtrzymywać przy życiu?

  • 5. Data: 2015-08-05 09:52:19
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

[...]

    Producenci już już o tym myślą aby klient kupił sprzęt i system taki
    o jakim sobie marzy i o dziwo nie są to jakieś wielkie wiodące firmy
    tylko ELEPHONE :
    http://www.slashgear.com/elephone-to-release-dual-os
    -smartphone-android-5-0-and-windows-10-24380572/

    --
    P03

  • 6. Data: 2015-08-05 10:44:23
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W dniu .08.2015 o 07:30 z <...@...pl> pisze:

> [...]
    > Czy istnieją takie które np. Lumie 1020 będą ładować podczas pracy
    > nawigacji a nie tylko w wielkich bólach podtrzymywać przy życiu?

    BB Z10 nie ma tych problemów ;) Nie wiem jak inne modele, bo nie
    testowałem.

  • 7. Data: 2015-08-05 11:31:16
    Od: John Doe <j...@d...com.invalid>

    On 2015-08-05, P03 <p...@b...invalid.org> wrote:
> [...]
    > tylko ELEPHONE :
    > http://www.slashgear.com/elephone-to-release-dual-os
    -smartphone-android-5-0-and-windows-10-24380572/

    Motorola też coś takiego chciała zrobić:
    https://www.google.pl/search?q=motorola+modular+phon
    e&hl=en. I nie
    uważam żeby to było głupie pytanie, wręcz przeciwnie. I szczerze
    mówiąc, to gówno tu od programistów zależy bo większość z nich to
    zwykli wyrobnicy którzy biorą $$$ i mają wszystko w dupie. Darmowe
    programy pisane po godzinach to jedno, produkcja hardware'u to drugie
    i wymaga to wielkiej kasy.

    --
    John

  • 8. Data: 2015-08-05 12:44:13
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.08.2015 z <...@...pl> napisał/a:

> [...]
    > Czy istnieją takie które np. Lumie 1020 będą ładować podczas pracy
    > nawigacji a nie tylko w wielkich bólach podtrzymywać przy życiu?

    Nie wiem, jak Lumię, ale Samsunga Ace2 w aucie w warunkach:

    - nawigacja Google Maps, w tle Yanosik
    - jasność na full, bez przygaszania
    - dźwięk włączony

    zwykła ładowarka Forever 2A z Carrefoura za 20 zł ładuje od 20%
    do 100% w ciągu 5-6 godzin.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 9. Data: 2015-08-05 14:23:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy istnieją takie które np. Lumie 1020 będą ładować podczas pracy
    > nawigacji a nie tylko w wielkich bólach podtrzymywać przy życiu?

    Spróbuj nawigacji w iPhone5C. Zauważysz jego przewagę nad resztą :-)

  • 10. Data: 2015-08-05 14:30:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-08-05 o 14:23, Pszemol pisze:

    > Spróbuj nawigacji w iPhone5C. Zauważysz jego przewagę nad resztą :-)

    O to chodzi:
    http://z6mag.com/wp-content/uploads/2012/12/apple-fi
    xes-maps.jpg

    :)
    Fakt - sporo drogi można w ten sposób oszczędzić ;)
    U Ciebie też zresztą powinien być średnik zamiast dwukropka - przekaz
    byłby lepiej zrozumiany.
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om