  • 11. Data: 2011-07-22 10:19:03
    Temat: Re: Zalanie silnika w kałuży ?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j0b873$b9m$...@n...news.atman.pl...

    > To właśnie mówią w TV, ale co to konkretnie znaczy i jakie są konsekwencje
    > ?.

    od żadnych, po najgorsze, zależy to od wielu czynników

    > Bać się tego czy nie ?.

    a to zależy od tego jak gruby masz portfel, oraz czyim samochodem jedziesz i
    jak bardzo ci na nim zależy ;)

  • 12. Data: 2011-07-22 10:29:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości
    >Czym grozi wjechanie samochodem w za głęboką kałużę ?.
    >Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    W TDI ? silnikowi zasadniczo niczym, ale jak gleboka ?

    Mozna urwac kolo, mozna peknac katalizator, mozna zalac alternator i
    rozrusznik, mozna urwac glowice jak zassie wode z powietrzem, mozna
    dolac blota do oleju - mozna w koncu miec mokro w butach i pozar w
    drzwiach.

    Ten samochod np nie boi sie srednio glebokich kaluzy.
    http://freeskiing.freestyle.pl/video/id,3959/Stowarz
    yszenie-sportow-ekstremalnych-KARTEL-wake-powodz-kra
    kow-jak-dostac-tezca.html

    J.

  • 13. Data: 2011-07-22 11:00:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-22 09:08, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Czym grozi wjechanie samochodem w za głęboką kałużę ?.

    Utonięciem

  • 14. Data: 2011-07-22 11:04:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    Niezależnie od tego co napiszą Ci tutejsi teoretycy powiem
    tak:
    grozi zassaniem wody przez silnik, co mi sie niestety
    przytrafilo trzy lata temu. Opisywalem juz jakis czas temu
    perypetie. Pogiete korbowody i parę innych rzeczy do
    wymiany. Koszt ok. 5000. Na szczęście udało się uzyskać
    odszkodowanie z Warty, co prawda dopiero w sądzie, ale jest
    ;-).

  • 15. Data: 2011-07-22 11:21:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-22 09:17, WW pisze:

    > To właśnie mówią w TV, ale co to konkretnie znaczy i jakie są
    > konsekwencje ?.

    Konkretnie to znaczy, że silnik zamiast powietrza wciągnie sobie wodę.
    A niestety woda ma inne właściwości fizyczne niż powietrze i np. nie
    daje się sprężać.

    A silnik podejmie jednak próbę sprężenia tego co wciągnął w cylindrze
    jakieś 9-20 krotnie, co w przypadku wody się nie uda, bo ta nie jest
    ściśliwa.

    Próba "zgniecenia" wody tłokiem skończy się tym że wał korbowy i
    korbowody zostaną poddane działaniu bardzo dużej siły, co może skończyć
    się nawet ich pogięciem albo połamaniem i remontem.

    > Bać się tego czy nie ?.

    Raczej bać.

    Sprawdź skąd samochód pobiera powietrze i jak już będziesz wiedział, to
    po prostu nie wolno zalewać go do tej wysokości (pamiętając że jak się
    brodzi samochodem w głębokiej wodzie, zwłaszcza mijając się z innymi
    samochodami, to powstają fale które mogą zalać Ci dolot nawet jak poziom
    wody wydaje się być jeszcze trochę niższy).

  • 16. Data: 2011-07-22 11:38:12
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-07-22 09:08, WW pisze:
    > Czym grozi wjechanie samochodem w za głęboką kałużę ?.

    Poza tym co już opisano, jak ta kałuża będzie dostatecznie długa to może
    się dostać woda do rozrusznika i nie będzie chciał kręcić

  • 17. Data: 2011-07-22 11:49:28
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-22 09:08, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Czym grozi wjechanie samochodem w za głęboką kałużę ?.

    W temacie pytasz o silnik, a tu w grę wchodzi np. odkształcenie tarcz
    hamulcowych, uszkodzenie kata, nalanie wody do środka auta(to już
    extremum, ale w sumie w środę się dało. Ogólnie lepiej nie sprawdzać :)

    --
    MZ

  • 18. Data: 2011-07-22 11:56:37
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-07-22 09:08, WW pisze:

    > Czym grozi wjechanie samochodem w za głęboką kałużę ?.

    Wartburg 353W np. ma mechaniczny aparat zapłonowy nieco poniżej
    wysokości zderzaka - bardzo nieszczęśliwie.
    Wjechanie w wodę skutkuje zawilgoceniem tegoż, co skutkuje spadkiem mocy
    a nawet zatrzymaniem. Należy wówczas z rzeczonej kałuży się wydostać,
    odczekać do wyschnięcia aparatu zapłonowego, po czym kontynuować podróż.
    P.

  • 19. Data: 2011-07-22 12:17:23
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-07-22 11:21, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > samochodami, to powstają fale które mogą zalać Ci dolot nawet jak poziom
    > wody wydaje się być jeszcze trochę niższy).

    Celna uwaga, o tym nie pomyślałem.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 20. Data: 2011-07-22 14:39:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w

    >nie ponoć, się właśnie zdarzyło u mnie w firmie w środe

    Co to za auto, pewnie jakies na f :-)

    J.