  • Data: 2010-09-23 20:47:22
    Temat: Re: Zakupy w farnelu ?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-23 15:02 Mario napisał(a):

    > Różnie bywa. Półprzewodniki mają czasami tańsze o 30% od TME ale
    > kondensatory (zwłaszcza smd) nawet o 100% droższe. Z kolei w Elfie
    > niektóre podzespoły np. elementy automatyki bywają o 30% tańsze od TME.
    > Żeby korzystnie dla siebie skompletować większe zamówienie trzeba
    > podczas zakupów mieć otwarte 2 - 3 okienka do różnych sklepów.

    Widać że przydałby się serwis w stylu ceneo - ale personalizowany. Tzn.
    najpierw opcjonalnie wpisujesz parametry logowania (aby ceny
    uwzględniały twoje ew. rabaty), podajesz listę elementów i wio! Automat
    sprawdza u 100 dystrybutorów i generuje optymalną kombinację wraz z
    kosztami wysyłki. Może się okazać, że czasem warto złożyć zamówienie w 3
    mniejszych sklepikach niż jedno duże w Farnellu czy DigiKey.

    W gruncie rzeczy takiego najprostszego automatu brakuje mi chociażby w
    Allegro. Chcę kupić 4 duperelki no i przydałoby się u jednego sprzedawcy
    aby oszczędzić na wysyłce. Brakuje opcji "dodaj do koszyka" - aby
    zobaczyć łączny koszt z wysyłką - bez jeszcze zatwierdzania zakupu.
    Czyli coś co jest w każdym sklepie internetowym. Ale Allegro oczywiście
    jeszcze nie zna takich ułatwień.

    BTW: Jakoś Amazon radzi sobie w podobnych warunkach bardzo dobrze -
    mając pod swoimi skrzydłami wielu różnych sprzedawców (o czym wyraźnie
    pisze).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/