    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakup skutera
    Date: Fri, 25 Jul 2014 20:24:34 +0200

    AZ wrote:

    > No i co sie stalo? Serio pytam.

    Nic się nie stało, a może się stało.

    Upraszczając - posiadając hamulec tarczowy masz lepszą kontrolę nad siłą
    hamowania. Zależność między tym jak mocno ściskasz dźwignię hamulca, a
    tym jak mocno jest hamowane koło jest lepiej wyczuwalna. Mając hamulec
    bębnowy łatwo zablokować niechcący przednie koło i wtedy lecisz pyskiem
    po asfalcie. Od dawna nie montuje się hamulców bębnowych w jednośladach.
    Może jeszcze znajdzie się jakiś, który ma bębnowy na tylnym kole, ale na
    przodzie montuje się hamulce tarczowe.