-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
ria.pl!not-for-mail
From: MichaelData(R) <s...@o...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zakup felgi
Date: Tue, 10 Jun 2014 01:09:04 +0200
Organization: If IQ less or not equal, then fuck off :]
Lines: 39
Message-ID: <ln5erv$apl$1@usenet.news.interia.pl>
References: <lmia4e$kfs$1@node1.news.atman.pl>
<538cfa1a$0$2234$65785112@news.neostrada.pl>
<lmiu7p$q48$1@usenet.news.interia.pl> <lmkj92$1ngd$1@news2.ipartners.pl>
<lmlhpk$971$1@usenet.news.interia.pl>
<5391bea9$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: MichaelData(R) <U...@T...eu>
NNTP-Posting-Host: 78.10.203.55
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1402355391 11061 78.10.203.55 (9 Jun 2014 23:09:51
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Jun 2014 23:09:51 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535330
[ ukryj nagłówki ]"Poldek" wydumał(a) w wiadomości ID
news:5391bea9$0$2161$65785112@news.neostrada.pl
>>>>> Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli mają taką samą masę, to rozkład masy
>>>>> może być
>>>>> inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie
>>>>> same używane
>>>>> i kołpaki do zasłonięcia rdzy, niż jedną nową, ale inną niż po
>>>>> drugiej stronie.
>>>> Możesz wyjaśnić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?
>>> Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny
>>> moment
>>> bezwładności. Więc niby może to jakoś wpłynąć, np. na ABS.
>>> Teoretycznie. Moim
>>> zdaniem jest to pomijalne.
>> Wiesz, felga to nie balans zegarka :) Nawet w przypadku różnego
>> rozłożenia masy, przy tak sporym nacisku na oś jest to sumarycznie
>> niemierzalne, nawet przez ABS. Fizyka jest tutaj bezwzględna :)
> Co ma do tego nacisk na oś?
> Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje się
> wcześniej niż drugie.
Ten efekt uzyskasz nawet 500% większy jeśli jedno koło jedzie po wilgotnej linii
ciągłej a drugie po suchej nawierzchni:>
Rozmawiamy o efekcie żyroskopowym, który jes NIEMIERZALNY w tej materii. Nawet
niewyważone koło da Ci więcej zagadek niż różnica w rozłożeniu masy, nie
wspominając nawet o zużyciu (różnicach) bieżnika, gdzie pomiędzy prawą a lewą
oponą mogą być tak duże różnice, że nie dość iż przeważą różnice żyroskopowe felg
to jeszcze nanoszą swoje :> Gdzieś Ci się matematyka i fizyka pomieszała z SF :>
Porównaj teraz ciężar opony i cięzar felgi, dodaj 10% różnicę na oponach i
doznasz olśnienia że teoretyzujesz w temacie bez pokrycia w rzeczywistości.
--
Michael________
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.06.14 11:54 Poldek
- 16.06.14 12:15 Tomasz Pyra
- 16.06.14 12:16 Tomasz Pyra
- 18.06.14 01:18 MichaelData(R)
- 18.06.14 14:56 Tomasz Wójtowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=