  • 1. Data: 2010-12-11 16:34:50
    Temat: Zakup auta 93 rok czarne blachy
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam!
    Kupiłem od znajomego w bardzodobrym stanie auto
    do pracy zagazwowane vevtra 1.8 kat
    Auto ma czarne blachy

    OC w PZU, nie chcekontynuowac umowy co dalej?
    Czy byly właściciel musi wypowiedzieć umowe przesylajac kopie umowy
    sprzedaży?

    Czy ja moge to zrobić przed nim wysyłając wypowiedzenie OC wraz z dowodem
    zakupu, czy może obydwoje to musimy zrobić?

    OC wykupie w allianz direct, pytanie czy musze przerejstrowywac auto na
    siebie czy moge jezdzić na czarnych jeszcze blachach a OC miec na siebie?
    teoreetycznie wiem, ze można ale czy
    w przyszłości Policja moze sie doczepic?
    OC na inną osobe rejestracja na inną osobę?

    Tak kiedys zrobilem z starym polonezem sprzedalem dalej i nie było problemu.
    znajomy tez nie przerejstrowywał az auto pozbył się na złom.

    czy muszę w urzędzie skarbowym skladac wniosek
    wartosc auta 999zł
    Jak to rozegrać najtaniej?
    dziękuję za porady
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-12-11 18:42:38
    Temat: Re: Zakup auta 93 rok czarne blachy
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Kupiłem od znajomego w bardzodobrym stanie auto
    > do pracy zagazwowane vevtra 1.8 kat
    > Auto ma czarne blachy
    > OC w PZU, nie chcekontynuowac umowy co dalej?

    Sam wypowiadasz i tyle (masz na to 30 dni). Poprzedni właściciel nie ma nic
    do tego. Co najwyżej ucieszy się ze zwrotu składki.

    > Czy byly właściciel musi wypowiedzieć umowe przesylajac kopie umowy
    > sprzedaży?

    j.w. nie

    > Czy ja moge to zrobić przed nim wysyłając wypowiedzenie OC wraz z dowodem
    > zakupu, czy może obydwoje to musimy zrobić?

    j.w.

    > OC wykupie w allianz direct, pytanie czy musze przerejstrowywac auto na
    > siebie czy moge jezdzić na czarnych jeszcze blachach a OC miec na siebie?

    Ptrzerejestruj na siebie i zostaw czarne blachy o ile ten sam powiat.

    > teoreetycznie wiem, ze można ale czy
    > w przyszłości Policja moze sie doczepic?
    > OC na inną osobe rejestracja na inną osobę?

    W zasadzie Policja nie może się czepić i to rozwiązanie będzie jeszcze
    tańsze od przerejestrowania na siebie. Na wszelki słuczaj można wozić ze
    sobą umowę sprzedaży auta.

> [...]
    > problemu. znajomy tez nie przerejstrowywał az auto pozbył się na złom.
    > czy muszę w urzędzie skarbowym skladac wniosek

    Nie musisz. Ale się dowiedz bo urząd może mieć inne zdanie nt. wartości
    samochodu.

    > Jak to rozegrać najtaniej?
    > dziękuję za porady
    > pozdrawiam

    pozdr
    lublex

  • 3. Data: 2010-12-11 21:06:11
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Nie musisz. Ale się dowiedz bo urząd może mieć inne zdanie nt. wartości
    > samochodu.

    Kwota na umowie to jedno. Zgodnie z prawem podatek płacisz od wartości
    rynkowej. W porównywarkach ubezpieczeń czasem można wyczaić wartość rynkową.
    Patrząc po cenach myślę, że wartość rynkowa będzie w granicach 3000zł.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 4. Data: 2010-12-11 21:12:11
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > W zasadzie Policja nie może się czepić i to rozwiązanie będzie jeszcze
    > tańsze od przerejestrowania na siebie. Na wszelki słuczaj można wozić ze
    > sobą umowę sprzedaży auta.

    Dzięki serdeczne za odpowiedz
    mam jescze pytanie, w przyszłości sprzedając auto dalej
    po prostu przedkładam swoją umowę zakupu zgadza się?

    Acha co jesli sprzedający mi to auto w wydziale komunikacji auto
    wyrejestruje przedkładając umowe
    pewnie tak nie zrobi, bo nikt tak nie robi, ale jestem ciekaw
    co w takim przypadku robi Wydział komunikacji.

    czy nie ma przypadkiem przepisu ze zakupione auto do 30 dni trzeba
    przerejestrowac na siebie
    pod rygorem jakiejś kary?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-12-11 21:26:15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "lublex" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ptrzerejestruj na siebie i zostaw czarne blachy o ile ten sam powiat.

    nie ma takiej możliwości.
    Czarne blachy *trzeba* zmienić na białe

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2010-12-11 21:28:27
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał
    > mam jescze pytanie, w przyszłości sprzedając auto dalej
    > po prostu przedkładam swoją umowę zakupu zgadza się?

    Kupujący musi dostać od Ciebie umowę. Z obydwoma udaje się do WK celem
    przerejestrowania pojazdu.

    > Acha co jesli sprzedający mi to auto w wydziale komunikacji auto
    > wyrejestruje przedkładając umowe

    Wyrejestrować? Nie ma takiej możliwości. Może jedynie zgłosić zbycie
    pojazdu. Bez jakichkolwiek konsekwencji dla kupującego.

> [...]
    > co w takim przypadku robi Wydział komunikacji.
    > czy nie ma przypadkiem przepisu ze zakupione auto do 30 dni trzeba

    Oczywiście że jest taki przepis i to pod rygorem. Ale nie kary bo jej
    jeszcze nie uchwalili. Martwy przepis.

    pozdr
    lublex

  • 7. Data: 2010-12-11 21:31:42
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "lublex" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nie ma takiej możliwości.
    > Czarne blachy *trzeba* zmienić na białe

    Prawie pięć lat temu sprzedałem poloneza. Obecnie jeździ nim już trzeci po
    mnie właściciel. Każdy przerejestrowywał na siebie i cały czas na tych
    samych blachach (moich czarnych). Ki czort?

    pozdr
    lublex

  • 8. Data: 2010-12-11 22:08:24
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > mnie właściciel. Każdy przerejestrowywał na siebie i cały czas na tych
    > samych blachach (moich czarnych). Ki czort?

    skąd wiesz, ze przerejestrowali auto?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2010-12-12 01:20:07
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > skąd wiesz, ze przerejestrowali auto?

    jakis czas temu kupilem poldka i nie przerejestrowywalem
    sprzedalem z swoja umowa zakupu :)
    jezdzilem nim 6miesiecy

  • 10. Data: 2010-12-12 09:52:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jakis czas temu kupilem poldka i nie przerejestrowywalem
    > sprzedalem z swoja umowa zakupu :)
    > jezdzilem nim 6miesiecy

    Bo to całkiem znana praktyka. Ja też jeżdze nieprzerejestrowanym samochodem,
    bo nie odczuwam takiej potrzeby.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl