  • 11. Data: 2012-02-07 22:54:21
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    > zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się
    > samochodu.
    >
    > Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?

    Na autostradzie przy duzych mrozach i glownie w dieslach.

    sz.

  • 12. Data: 2012-02-07 22:59:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marcin N pisze tak:

    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił
    > sobie na zimę chłodnicę.

    Nie chodzi o zasłanianie chłodnicy bo ona i tak nie pracuje. Jedynie
    trochę, ciepła woda wyłazi z głowizny górnym wężem, gdzies do połowy
    węża. Dolny jest lodowaty.

    Myślę że chodzi o to żeby zasłonić pęd powietrza który wieje na silnik.
    Uszczelnić przód.

    Robiłem eksperymenty zaślepiając węże, wstawiałem zawory kulowe (bo mam
    je w pracy za darmo) i przy -15 golf niestety długo się nagrzewał.

    Po wymianie uszczelki pod głowicą nagrzewa się jeszcze wolniej.
    Być może sprawność silnika wzrosła. Doszedł jeden garnek.
    Niestety te 5km muszę przejechać.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 13. Data: 2012-02-07 23:01:10
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-02-07 22:30, Marcin N pisze:
    > Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się samochodu.

    Nawet wartburga 353w z 1985 r. się nie zasłaniało.
    P.

  • 14. Data: 2012-02-07 23:12:27
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Marcin N napisał(a):
    > Zanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musi
    > się porządnie zagrzać w "małym obiegu". Mały całkowicie pomija chłodnicę
    > więc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. Może
    > się mylę, dlatego pytam o opinie innych.

    Masz racje. Przerabiałem temat kilka razy z niesprawnymi termostatami i sprawnymi.
    Ostatnio na jesień.

    Silnik szybciej nagrzewa się przy sprawnych termostatach bez przysłoniętej chłodnicy,
    niż nie
    sprawnych termostatach i z przysłoniętą chłodnicą.

    Oczywiście jak przysłonisz chłodnicę mając sprawny termostat, mniejsza będzie rotacja
    zimnego
    powietrza w komorze silnika co może przyspieszyć rozgrzanie silnika, ale nie tak
    znacząco, może
    kilka minut szybciej. Ale po jego rozgrzaniu, mogą nastąpić kłopoty z odprowadzeniem
    ciepła.
    --
    Krzysiek

  • 15. Data: 2012-02-07 23:16:17
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości:

    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    > zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się
    > samochodu.
    >
    > Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?

    Niektórzy tak fachowo to robią że zakrywają przy tym wlot do dolotu....po
    czym odczuwalna strata Nm powoduje że częściej butują co powoduje
    zwiększenia zużycia paliwa (co z kolei jest przeciwieństwem porządanego
    efektu zw. ze skróceniem czasu nagrzewania)

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 16. Data: 2012-02-07 23:17:15
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Pan Piskorz napisał(a):
    > Nawet wartburga 353w z 1985 r. się nie zasłaniało.

    Warszawa, Żuk, Nysa, może jeszcze w jakiś innych były żaluzje fabryczne.

    --
    Krzysiek

  • 17. Data: 2012-02-07 23:23:27
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Bugatti

> [...]
    > powoduje zwiększenia zużycia paliwa (co z kolei jest przeciwieństwem
    > porządanego efektu zw. ze skróceniem czasu nagrzewania)

    Sprytne, też tak zrobię.

  • 18. Data: 2012-02-07 23:26:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-02-2012 23:23, to pisze:

    > Sprytne, też tak zrobię.

    Wczoraj poprzedziurawiałem gumowy dolot powietrza, od razu lepiej
    silniczek oddycha! Od razu czuć kilkanaście koników więcej.

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 19. Data: 2012-02-07 23:29:20
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > Wczoraj poprzedziurawiałem gumowy dolot powietrza, od razu lepiej
    > silniczek oddycha! Od razu czuć kilkanaście koników więcej.

    Słyszałem, że po przedziurawieniu dolotu auto fajnie furczy! Czy Twoje
    też furczy?

  • 20. Data: 2012-02-07 23:29:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-02-2012 23:29, to pisze:

    > Słyszałem, że po przedziurawieniu dolotu auto fajnie furczy! Czy Twoje
    > też furczy?

    Pięknie chrapie, jak móstang:)

    --
    pozdr. Rzędzimir