  • 21. Data: 2012-02-07 23:45:42
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > Pięknie chrapie, jak móstang:)

    Szelbi?

  • 22. Data: 2012-02-07 23:50:35
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-07 23:45, to pisze:
    > begin DoQ
    >
    >> Pięknie chrapie, jak móstang:)
    >
    > Szelbi?

    no pewnie, nie ma jak dodż, sam żem słyszał

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 23. Data: 2012-02-07 23:52:17
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-07 22:30, Marcin N pisze:
    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    > zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się
    > samochodu.
    >
    > Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?

    _Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech nie za bardzo sa
    dostosowane do naszych warunkow zimowych i sa notorycznie niedogrzane
    (stad w ducato tyle kartonow). Jak sie nie przysloni to mozna zapomniec
    o 90*

  • 24. Data: 2012-02-08 00:45:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 22:30:34 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    > zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się
    > samochodu.
    > Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?

    Jest, mniej wieje w komorze silnika.

    --
    ___________ (R)

  • 25. Data: 2012-02-08 01:25:44
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3TjMk6$0tz@mike.oldfield.org.pl...

    > Jest, mniej wieje w komorze silnika.

    jeszcze mniej będzie wiało jak w ogóle założy dolną osłone silnika

    Jacek

  • 26. Data: 2012-02-08 01:27:40
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Jacek

    > jeszcze mniej bedzie wia?o jak w ogóle za?o?y doln? os?one silnika

    Albo jak owinie silnik kocem azbestowym/

  • 27. Data: 2012-02-08 01:57:24
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił
    > sobie na zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze
    > nagrzewanie się samochodu.
    >
    > Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?

    Jest, stare diesle, szczególnie bez osłony silnika u dołu i przy
    większych prędkościach się nie nagrzewają bo im pizga po komorze.
    Robiłem tak w Golfie 1.6D jak na dworze było -10 i więcej. Albo
    grzanie silnika albo kabiny, inaczej temp. bujała się koło 60-70
    stopni.
    Xantia 2.1TD z odpadniętą osłoną też zbyt ciepłym powietrzem nie
    dmucha jak jest -20.

    --

    morghul

  • 28. Data: 2012-02-08 08:09:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.02.2012 22:37, Marcin N pisze:

    > Zanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musi
    > się porządnie zagrzać w "małym obiegu". Mały całkowicie pomija chłodnicę
    > więc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. Może
    > się mylę, dlatego pytam o opinie innych.

    Na chłodnicę nie ma to wpływu (o ile termostat działa) ale za to jest
    osłona dla całej reszty silnika, który przy silnym mrozie będzie i bez
    chłodnicy nieźle ziębiony ;)

  • 29. Data: 2012-02-08 08:49:26
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > _Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech nie za bardzo sa
    > dostosowane do naszych warunkow zimowych i sa notorycznie niedogrzane

    Gdzie takie brednie opowiadaja ?

    sz.

  • 30. Data: 2012-02-08 09:04:06
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na
    > zimę chłodnicę. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie się
    > samochodu.
    >
    > Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?

    Pomijając przypadki uszkodzonego termostatu, to są samochody w których
    zasłonięcie chłodnicy jest konieczne, żeby silnik mógł się rozgrzać. Nie
    chodzi o ocieplenie chłodnicy, ale zmniejszenie chłodzenia bloku silnika
    przez pęd powietrza w czasie jazdy.
    W Uno musiałem zasłonić połowę wlotów powietrza, inaczej po włączeniu
    ogrzewania kabiny przy -20C, silnik tak się wychładzał, że konieczne było
    ponowne włączanie ssania. Termostat był sprawny i profilaktycznie dwukrotnie
    wymieniany.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba